يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 23167
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 01:43
قهرمان جهان قدرت نمایی کرد؛

به قول فردوسی پور، برد اقتصادی!

تیم ملی فوتبال آلمان با نتیجه دو بر صفر اوکراین را شکست داد.
دو تیم آلمان و اوکراین در حالی دومین بازی گروه 3 یورو 2016 را برگزار کردند که ساعاتی قبل از این بازی لهستان با یک گل برابر دیگر تیم این گروه یعنی ایرلند شمالی به برتری رسیده بود. آلمان ها در همین بازی اول می خواستند ثابت کنند که فقط برای قهرمانی به فرانسه آمدند و هدفی جز این ندارند. اوکراینی ها هم پا پیش نگداشتند. 
جالب اینجا بود که شاگردان اولگ بولخین بار ها در نیمه اول روی دروازه نویر موقعیت ایجاد کردند و اگر عکس العمل های او نبود، شاید آلمان خیلی زود اولین گلش در جام را می خورد. بیشتر تکیه آلمان ها در استفاده از عمق دفاع اوکراین و ارسال های بلند بود که در دقیقه 19 برنامه های لو جواب داد و شکودران مصطفی گل اول ژرمن ها را به ثمر رساند. در ادامه این اوکراین بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت. اوکراینی ها یکبار در نیمه اول گل آفساید زدند و یک بار هم جروم بواتنگ از روی خط دروازه توپ را بیرون کشید تا نتیجه بازی همان 1-0 باقی بماند.
در آغاز نيمه دوم بازي كمي از تب و تاب افتاد. آلمان ها سعي در حفظ همان نتيجه داشتند و سعي مي كردند با استفاده از ضد حمله ها به دروازه اوكراين نزديك شوند. چيزي كه در تركيب ژرمن ها عجيب به چشم مي خورد، نا آمادگي ماريو گوتزه بود. در طرف مقابل اوكراين هم خيلي ديگر توان حمله نداشت. جز ضربه دقيقه ٥٦ كه راهي دروازه نوير شد و او را وادار به سومين سيو امشب خودش كرد، عملكرد شاگردان بولخين نسبت به نيمه اول با افت روبرو شده بود. 

بازي با همين روند ادامه پيدا كرد و حملات هر دو تيم كمتر از قبل شده بود. خط هافبك آلمان بازي را خوب حفظ مي كرد و اجازه كار به اوكرايني ها را نمي داد. در حاليكه ١٠ دقيقه تا پايان بازي مانده بود، يواخيم لو اولين تعويض خود را انجام داد و آندره شورله را به جاي دراكسلر به زمين فرستاد. 

آلمان در ادامه باز هم بازي را اداره كرد و خيلي روي كارهاي هجومي شورله حساب باز نكرد. در حالي كه به پايان بازي نزديك مي شديم، اين تيم اوكراين بود كه روي دروازه آلمان خيمه زده بود. اما شب خوب مانوئل نوير ادامه داشت و آلمان ها هم در آخرین دقیقه مسابقه توسط شواین اشتایگر گل دوم را زدند تا فهرمان جهان در سال ٢٠١٤ در اولين بازي خود در يورو ٢٠١٦ ، با برد دو بر صفر سه امتياز شيرين را كسب كند.

آلمان ها که قهرمان جهان هستند ، در این بازی بعد از گل اول شان سعی در اداره بازی داشتند و نویرگلرشان خیلی از توپ های خطرناک رقیب را گرفت. فردوسی پور در حین گزارش بازی گفت ، آلمان ها سعی کردند با یک بازی اقتصادی بازی را ببرند ، مجید جلالی هم درباره اتهام بازی ماشینی آلمان ها هم گفت ، این تیم که البته دیگر فوتبال ماشینی بازی نمی کند اما اگر فوتبال ماشینی بازی کنی و بنز باشی هم مشکلی پیش نمی آید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر