دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 2291
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1392 00:38
دكترحسن روحاني رييس جمهوري عصر روز گذشته در مراسم تحليف خود علي طيب نيا را به عنوان گزينه پيشنهادي اداره وزارت امور اقتصادي و دارايي به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد.

به گزارش راه مردم به نقل از ايرنا، طيب‌نيا كه عضو هيات علمي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران است، در سال ۱۳۷۲ موفق به دريافت مدرك دكترا با موضوع رساله تورم ساختاري در ايران از دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران شد.
وي از سال ۱۳۷۳ به عنوان دبير كميسيون اقتصاد دولت، كار اجرايي در سطح كلان اقتصاد ايران را آغاز كرد. تخصص وي در حوزه‌هاي بخش عمومي، پول، سياست‌هاي پولي، سياست‌هاي مالي و مالياتي و برنامه‌ريزي اقتصادي است.
وزير پيشنهادي وزارت امور اقتصادي و دارايي دولت يازدهم در كنار بيش از دو دهه تدريس در حوزه‌هاي اقتصادي و راهنمايي بيش از ۱۱۰ رساله دكتري و پايان‌نامه كارشناسي ارشد، سابقه حضور مستمر و كارشناسانه در قالب سياست‌گذار و تصميم‌ ساز اقتصادي را در سه دولت اخير جمهوري اسلامي ايران دارد.
برخي از سمت ‌هاي اجرايي طيب نيا دبيري كميسيون اقتصاد هيات دولت در دولت‌هاي پنجم تا هشتم، ‏معاونت طرح و بررسي نهاد رياست جمهوري با سابقه حضور چهار ساله، معاونت اقتصادي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سال‌هاي ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵،عضويت در شوراي پول و اعتبار در سال‌هاي ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸، معاونت هماهنگي و امور فني و اقتصادي نهاد رياست جمهوري و عضويت در شوراي پژوهشي سازمان امور مالياتي كشور و موارد متعدد ديگر است.
مدير گروه اقتصاد نظري دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران و مدير گروه اقتصاد اجتماعي- نهادي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران، در كنار تاليفات و تحقيقات دانشگاهي، برخي ديگر از سوابق كارنامه دانشگاهي وي است.

**زندگينامه
«علي طيب نيا » روز ۱۶ فروردين سال ۱۳۳۹ در خانواده‌اي متدين در اصفهان به دنيا آمد. وي پيش از انقلاب اسلامي و از سنين نوجواني به عنوان سخنران مجالس مذهبي و فعال سياسي عليه رژيم پهلوي در ميان مردم اصفهان شهرت داشت.
تحصيلات ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان را در اصفهان به اتمام رساند و با توجه به علاقه شخصي‌اش به رشته هاي علوم انساني در كنكور دهه پنجاه، رشته اقتصاد دانشگاه تهران را برگزيد.
وي مدرك كارشناسي خود را در رشته اقتصاد در سال ۱۳۶۴ دريافت كرد و در سال ۱۳۶۷ با ارايه پايان ‌نامه خود با عنوان الگوي تورم در ايران موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد از همين دانشگاه شد.
وي در سال ۱۳۷۲ موفق به دريافت مدرك دكترا با موضوع رساله تورم ساختاري در ايران از دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران شد. او يك سال از دوره دكتراي خود را در مدرسه اقتصاد لندن گذراند و در حال حاضر در دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران به عنوان استاد و عضو هيات علمي با رتبه دانشيار مشغول به تدريس است.

**پرونده اجرايي طيب نيا
- ‎‏عضويت در هيات تحريريه فصلنامه اقتصاد محيط زيست و انرژي،‎,‎‏دانشگاه علامه طباطبايي، ‎‏عضويت در شوراي علمي دانشنامه اقتصاد‏، ,‎‏بنياد دانشنامه نگاري ايران در سال هاي ۱۳۹۰ تا۱۳۹۱
-‎‏مدير گروه پژوهشي اقتصاد ايران، ‎,‎‏موسسه توسعه و تحقيقات اقتصادي در سال هاي ۱۳۸۹ تا۱۳۹۱
- ‎‏عضو هيات تحريريه مجله پول و اقتصاد،‎‏پژوهشكده پولي و بانكي در سال هاي ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰
- ‎‏عضو هيات امنا موسسه علوم بانكداري ايران، ‎‏موسسه علوم بانكداري ايران ،‎‏عضو هيات امناي موسسه عالي بانكداري ايران، ‎‏موسسه عالي بانكداري ايران،‎‏عضويت در شوراي پژوهشي سازمان امور مالياتي كشور ، ‎‏سازمان امور مالياتي كشور و‎‏مسوول كميته اقتصاد بخش عمومي، ‎‏دانشكده اقتصاد در سال هاي ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱
-‎‏عضو كميته جذب هيات علمي دانشكده‏‎,‎‏دانشكده اقتصاد در سال هاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱
- ‎‏معاون هماهنگي امور اقتصادي و فني‏‎,‎‏معاون هماهنگي امور فني و اقتصادي نهاد رياست جمهوري از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶
- ‎‏كارشناس ارشد سازمان بهره وري اسيايي جهت تهيه برنامه ملي ارتقاي بهره وري در ايران، ‎‏سازمان بهره وري اسيايي در سال هاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷
- ‎‏معاون اقتصادي و هماهنگي امور برنامه وبودجه،‎معاون اقتصادي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سال هاي ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵
- ‎‏عضويت در شوراي پژوهشي نهاد رياست جمهوري‏‎,‎‏شوراي پزوهشي نهاد رياست جمهوري در سال هاي ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴
-‎‏عضو شوراي پول واعتبار‏‎-‎‏كارشناس متخصص در مسايل پولي و بانكي‏‎,‎‏شوراي پول و اعتبار‏‎-‎‏بانك مركزي در سال هاي ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸
- ‎‏معاون طرح و بررسي نهاد رياست جمهوري‏‎,‎‏معاون طرح و بررسي نهاد رياست جمهوري در سال هاي ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰
- ‎‏مديريت امور دانشجويي و فرهنگي‏‎,‎‏مدير امور دانشجويي و فرهنگي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران در سال هاي ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷
-‎‏مدير گروه اقتصاد نظري‏،‎‏ مدير گروه اقتصاد نظري دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران در سال هاي ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶
-‎‏دبير كميسيون اقتصاد هيات دولت‏، ‎‏نهاد رياست جمهوري‏‎-‎‏كميسيون اقتصاد در سال هاي ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۴
-‎‏دبير كميسيون اقتصاد هيات دولت،‎‏دبير كميسون اقتصاد هيات دولت در سال هاي ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر