دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 22702
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1395 23:25
این روزها فوتبالیست ها از این گلایه دارند که چرا حتی طرفداران خود آنها، به هوادار حریف فحش می دهند.
علی کریمی در تازه ترین پست خود برای ناصر حجازی نوشت کاش آن دنیا هم وای فای داشتند تا می دید چه بلایی بر سر فرهنگ غنی ایران آمده است. این حرف را کسی می زند که در فضای مجازی به او توهینی نمی شود. کمتر اتفاق می افتد استقلالی ها به صفحه علی کریمی بروند و به او چیزی بگویند، پس پیداست کریمی وقتی این حرف را می زند، حتی می تواند خطابش با کسانی باشد که برای طرفداری از او، به این و آن فحش می دهند.
علی کریمی می تواند مصداقی از این فوتبال و چهره های فوتبالی باشد. این روزها فوتبالیست ها از این گلایه دارند که چرا حتی طرفداران خود آنها، به هوادار حریف فحش می دهند. مثلا بازیکنی از استقلال یا پرسپولیس پستی می گذارد. هواداران تیم مقابل به صفحه او هجوم می برند و هر چه دل تنگ شان می خواهد می نویسند. از آن سو، طرفداران این بازیکن هم وارد مهلکه شده و شدیدا از خجالت آنها در می آیند. این تبدیل به یک بازی ساده در فضای مجازی شده و احترام و فرهنگ را به طور کامل ریشه کن کرده است.
تصور کنید در سالگرد کوچ ناصر حجازی، اینهمه مسئله ریز و درشت در فوتبال هست؛ هزار و یک مشکل و هزار و یک داستان ولی کریمی فقط به همین فضای بد مجازی اشاره می کند. شاید این شروع یک انقلاب در فضای مجازی باشد. یکی مثل کریمی می تواند سرمدار به راه انداختن چنین کمپینی باشد که حتی برای دفاع از آنها، نباید به کسی توهین کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر