دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 22353
تاریخ انتشار: 21 ارديبهشت 1395 10:43
آرمان: ديگر فراموش شده كه روزي با اتهامات اقتصادي در زندان بوده است چون مدت‌هاست در مقام كارشناس اقتصادي كه در لفافه از سياست هم سخن مي‌گويد در عرصه حضور دارد. خودش مي‌گويد كه تمايلي به مصاحبه با رسانه‌ها ندارد اما مواضع او چنان است كه رسانه‌ها به راحتي نمي‌توانند از آن عبور كنند. مانند ديروز كه به نقل از او نوشتند كه احمدي نژاد باز نمي‌گردد! او در پاسخ به اين سوال كه نگاه شما به آينده فعاليت‌هاي احمدي‌نژاد چيست؟ گفته است: «خيالتان را راحت كنم كه احمدي‌نژاد به عرصه رياست‌جمهوري باز نمي‌گردد. من با ايشان هيچ كل كلي ندارم و ايشان در آن مصاحبه كذايي عليه من موضع‌گيري كردند.» او با توصيه‌اي خطاب به دولت يازدهم عنوان كرده است: « روحاني بايد روحيه دولتي ماندن و بودن بخش‌هاي مختلف را كنار بگذارد و بخش خصوصي را قدرت ببخشد. بايد سكان مديريت را به بخش خصوصي دهد.
قصد كار سياسي ندارم
جزايري با اشاره به دوران رياست‌جمهوري گذشته عنوان كرد: « مساله پوسيده اقتصاد كه در دوره رياست‌جمهوري سابق كه هركاري دلش خواسته كرده و استغفرا... هر فسادي به راه انداخته و ما به بدحسابي بدنام شديم به وسيله سلام و صلوات حل نمي‌شود. من با ۲۵ سال سابقه فعاليت اقتصادي نديده بودم بازار سرمايه تا اين حد خراب باشد. پول نيست و بنگاه‌ها پول ندارند بدهند. من هرگز قصد كار سياسي ندارم و جرائت ندارم به اين سياسي‌ها نزديك شوم و دوست هم ندارم نزديك شوم و از شما رسانه‌ها مي‌خواهم كه زنگ نزنيد اما به احترامي كه تماس مي‌گيريد من حرف مي‌زنم. به نظر من وزراي اقتصادي كابينه همين فردا صبح بايد عوض شوند. يك ساعته تاخير در اين جابه‌جايي پاشنه آشيل دولت روحاني خواهد بود و خواهيد ديد.»
وزراي اقتصادي يك كاسه شوند
شهرام جزايري گفته است: « در فضاي بين‌المللي دريافت مجوز بانك بسيار ساده خواهد بود و من آن را از دور {بانك} را كنترل مي‌كنم.» شهرام جزايري گفته است كه: « ايشان{ آقاي روحاني} بايد نماينده تام الاختيار با اختيارات كامل رئيس‌جمهور را انتخاب كند و وزراي اقتصادي كابينه را يك كاسه كند و نماينده ايشان بسيار قاطعانه سكان را دست بگيرند.» او مدعي شده كه « سازمان بورس اوراق بهادار هرچه دلش بخواهد اجرا مي‌كند. خودش به جاي قوه قضائيه در بازار سرمايه نماد معاملاتي مي‌بندد هيچ مقررات شفافي براي بازگشايي نمادهاي معاملاتي وجود ندارد، خب فساد و رانت يعني چه؟ »
وقتي جزايري بانك تاسيس مي‌كند
شهرام جزايري در ادامه اين گفت‌وگو درباره درخواست مجوز براي تاسيس بانك خصوصي گفته است: « در فضاي بين‌المللي دريافت مجوز بانك بسيار ساده خواهد بود. جلسات هيات موسس برگزار و اقدامات محكم انجام مي‌شود و هيچ ارتباطي به بازار ايران ندارد و من آن را از دور كنترل مي‌كنم.» او همچنين درباره پيشنهاد پرداخت يارانه ۲۵۰ هزار توماني از سوي احمدي‌نژاد گفته: «اطرافيان دولت احمدي‌نژاد بر اساس رويكرد عوام پسندانه شان اعلام كرده‌اند كه به هر نفر به صورت مستقيم ۲۵۰ هزار تومان يارانه پرداخت خواهند كرد. من بارها اعلام كرده‌ام كه با يارانه مستقيم مخالف هستم. وقتي دولتي مي‌خواهد يارانه مستقيم بدهد معناي ديگرش اين است كه من ابزار حمايتي مثل ابزار بيمه و ارائه خدمات ندارم. اين اعتراف دولت است كه من نمي‌توانم به ملت خدمات بدهم در حالي كه وظيفه دولت است كه خدمات بدهد. من گفتم در چنين شرايطي حاضرم به هر فرد دو و نيم ميليون تومان پرداخت كنم. بر اساس گزارش بانك جهاني درآمد سرانه ايران ۴هزار و پانصد دلار است. من از شما سوال دارم اگر برخي از مديران ناكاربلد از عرصه مديريتي كنار بروند نمي‌توان با اين منبع مالي، درآمد سرانه مردم را با يك حركت هنري بالا ببريم؟ جزئيات در اقتصاد مقاومتي و بازگشت پول‌هاي بلوكه شده است.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر