شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 22105
تاریخ انتشار: 10 ارديبهشت 1395 18:33
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر شرطی از جانب عربستان برای حج که کمترین آسیبی به شأن مردم ایران بزند، قطعا قابل قبول نیست.
به گزارش راه امروز، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شروط عربستان برای حجاج ایران از جمله عدم شعار دادن و احتمال صدور ویزا در کشور ثالث گفت: به نظر بنده هیات ایرانی برای مذاکرات در راستای انجام حج زائران ایران باید در یک چارچوب روشنی گفت و گو کنند و این چارچوب روشن عبارت است اولا حفظ شأن، منزلت و حفظ جایگاه فاخر زائران ایران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: هم در آموزه های دینی و هم بر اساس جایگاه و منزلت نظام اسلامی و جایگاه ملت عزیز ایران، باید این شأن و منزلت و جایگاه حراست شود.

با رعایت شأن و منزلت حجاج ایرانی باید امنیت بالایی برای آنها برقرار شود

وی ادامه داد:بحث دوم، امنیت زائران ایرانی است که باید از بالاترین سطح امنیت برقرار باشد. با رعایت شأن و منزلت آنها باید امنیت بالایی برای حجاج ایرانی برقرار شود.

ابوترابی تاکید کرد: بحث دیگر آن است که باید در چارچوب حفظ جایگاه، منزلت و شأن، مقدمات سفر از جمله ویزا و پرواز به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی  شود که به این منزلت کمترین آسیبی وارد نشود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در کنار این مسائل حجی که برگزار می شود باید در چارچوب ارزشهای اسلامی و با نگاه به آرمان های پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم باشد و باید این ارزش ها و آرمان ها در مراسم حج کاملا مورد توجه قرار گیرد. این تکات مورد تاکید امام راحل و رهبر انقلاب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کشور ثالثی برای صدور وزیرای حجاج ایران در نظر گرفته شود چه باید کرد، گفت: هر امری کمترین آسیبی به شآن ایرانی بزند قظعا مورد قبول نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر