شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 22104
تاریخ انتشار: 10 ارديبهشت 1395 18:30
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان دیه شهدا و مصدومان فاجعه منا را پرداخت می کند، گفت: حج زوار ایرانی باید بر اساس خواسته جمهوری اسلامی و با در نظر گرفتن عزت، حکمت و مصلحت انجام شود.
به گزارش راه امروز، حسین شیخ الاسلام در خصوص شکایت 185 نفر از خانواده شهدای منا و 11 مصدوم این فاجعه گفت: این اولین گام برای پیگیری این فاجعه است و بعد از تشکیل پرونده موضوع را در مجامع بین المللی پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید روند تشکیل پرونده در داخل کشور طی شود، اظهار داشت: بعد از تشکیل پرونده و تکمیل اسناد، می توانیام حقوق خانواده شهدا و مصدومان فاجعه منا را استیفا کنیم.

شیخ الاسلام ادامه داد: تا تشکیل پرونده و تکمیل اسناد، وزارت امور خارجه کشور و به عبارتی دولت به نیابت از خانواده شهدا و مصدومان فاجعه منا، در مجامع بین المللی به جنگ حقوقی خواهند رفت تا قصور عربستان صعودی در شکلگیری این فاجعه اثبات شود.

مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان در مقابل ایران کوتاه خواهد آمد گفت: عربستان بدهی زیادی به ایران دارد اما تصور می کنم دیه شهدا و مصدومان حادثه منا را پرداخت کند چرا که این کار به لحاظ تبلیغاتی کاری م کند که فشار از روی دولت ریاض برداشته شود.

وی همچنین در خصوص انجام سفر حج ایرانی ها و شروط عربستان اظهار داشت: باید شرایط حج بر اساس گفته مقام معظم رهبری یعنی عزت حکت و مصحلت باشد. این سه واژه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران را تقویت می کند. باید دید برای انجام سفر حج چه حکمتی در نظر گرفته می شود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مصلحت هر مسلمان این است که در مراسم حج حاضر شود گفت: اما باید حج بر اساس شرایط جمهوری اسلامی ایران، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری انجام شود.

منبع:‌ خبرگزاری خانه ملت 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر