يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 21715
تاریخ انتشار: 27 فروردين 1395 00:10
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت 155 نفر از مردم شهرستان اسلام آباد غرب طی دو روز گذشته خبر داد.

دکتر صائب مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صبح روز گذشته (25 فروردین ماه) تعدادی از مردم اسلام آبادغرب با علائم مشابه دل درد، دل پیچه و اسهال آبکی خفیف به بیمارستان این شهرستان مراجعه کردند.

وی اظهار کرد: تا ظهر همان روز موارد ابتلا به 115 نفر رسید و این امر موجب شد تا معاونت بهداشتی شهرستان با احتمال بروز وبا، جلسه بحران تشکیل دهد و به بررسی موضوع بپردازد و این بررسی تا ساعت چهار بامداد امروز ادامه داشت.

مدرسی تصریح کرد: از تعداد 115 بیمار، 110 نفر سرم درمانی شده و مرخص شدند و تنها پنج نفر که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و یا زن باردار بوده‌اند در بیمارستان بستری شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه افزایش موارد مسمومیت امروز هم ادامه داشت و تعداد مراجعین با علائم مشابه تا ظهر امروز به 155 نفر رسید.

مدرسی درخصوص علت نهایی این مسمومیت، گفت: این احتمال وجود داشت که آب شرب در اثر سیلاب آلوده شده باشد اما پراکندگی موارد ابتلا که تعدادی در برف آباد، تعدادی در روستای شیان و تعدادی در اسلام آبادغرب بودند این احتمال را رد کرد. علت ایجاد این مسمومیت دسته جمعی در دست بررسی همکاران معاونت بهداشتی قرار دارد. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر