شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 20809
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 17:29
غلامعلی حداد عادل شاید معروف ترین چهره درون لیست اصولگرایان باشد. وی در سال 78 به عنوان نفر سی ام وارد مجلس ششم شد.

غلامعلی حداد عادل: شاید معروف ترین چهره درون لیست اصولگرایان باشد. وی در سال 78 به عنوان نفر سی ام وارد مجلس ششم شد. بعد ها در مجلس هفتم ریاست مجلس را هم به دست آورد و رابطه ی یکنواختی با دولت احمدی نژاد داشت. حداد عادل که در سال 92، کاندیدای ریاست جمهوری شده بود، در  ۲۰ خرداد (چهار روز پیش از برگزاری انتخابان) به نفع اصول‌گرایان کناره‌گیری کرد. شاید حداد عادل را بسیاری به خاطر این بشناسند که رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران است.  اما گاهی اوقات لحن سخنرانی های حداد عادل چندان ادیبانه نیست.

وی همچنین در مناظرات انتخاباتی به روحانی گفت: در انتخابات نه خودم باید سیاه نمایی کنم و نه هیچ کاندیدای دیگری. در اینکه مشکل داریم حرفی نیست اما اگر دوران فعلی را زمستان نام بگذاریم و بگوییم بهار می شود، جفا به ملت و انقلاب است. ما مشکل داریم اما دستاوردهای زیادی در سلولهای بنیادی، ارسال موجود به فضا، پیشرفت های علمی و .. داشته ایم. اینکه آقای روحانی می گویند سانتریفیوژ بچرخد اما کشور تحریم شود فایده ندارد حرف درستی نیست.

کسانی که گفتند «اگر دوران احمدی نژاد را زمستان بنامیم جفا به ملت است» و «احمدی نژاد منشا خیر و برکت برای مردم ستمدیده دنیاست»

پرویز داوودی: چهره اصلی اقتصادی دولت احمدی نژاد است که البته به نسبت شخص احمدی نژاد و دیگر نزدیکان رئیس دولت سابق کم سرو صدا تر و کم حاشیه تر است. اما می توان وی را ستون فقرات تصمیمات اقتصادی دولت احمدی نژاد دانست. داوودی همچنین معاون اول در کابینه اول محمود احمدی نژاد و مشاور وی در امور اقتصادی بود.

پرویز داوودی از چهره های نزدیک به جبهه پایداری است. در زمان ثبت نام کاندیداتوری کامران باقری لنکرانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) که اصلی ترین کاندیدای مورد حمایت آیت الله مصباح یزدی بود، پرویز داوودی  یکی از همراهی کنندگان  زمان ثبت نام در وزارت کشور بود.
 
پرویز داوودی گفته است: احمدی نژاد را آسان گیر نیاورده ایم که به راحتی از دست بدهیم.

وی همچنین افزوده است: دكتر احمدي‌نژاد بر مبناي خط ولايت حركت دولت را شكل داده و اين منشاء خير و بركات زيادي براي ملت، نظام اسلامي و مردم ستمديده منطقه و دنيا بوده است.

داوودی در مصاحبه ای پس از پایان دولت احمدی نژاد اظهار داشت: بنده در نوشتن برنامه اقتصادی جبهه پایداری کمک کردم و اگر آقای لنکرانی کمکی خواستند بنده در خدمت ایشان هستم و اگر جایی لازم بود که برای آقای لنکرانی صحبت کنم و در نوشتن برنامه کمک‌شان کنم حاضرم چنین کاری را انجام دهم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر