شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 2071
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1392 09:09
با رفتن نهاونديان به پاستور؛

رئيس بعدي پارلمان بخش خصوصي کيست؟

به گزارش راه مردم به نقل از خبرنگار اقتصادي آريا، محمد نهاونديان بعد از پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري به يکي از مردان اصلي رئيس جمهور تبديل شود و بلافاصله به رياست کميته اقتصادي دولت يازدهم براي نوشتن برنامه اقتصادي و تعيين وزاري اقتصادي منصوب شد.
از نهاونديان به عنوان گزينه تصدي وزارت اقتصاد، صنعت،معدن و تجارت و بانک مرکزي نام برده شد ولي هيچکدام از اين گمانه زني ها رنگ واقعيت به خود نگرفت و محمد نهاونديان به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور يازدهم منصوب شد.
اين در حالي است که محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني ايران است که در مقولات اقتصادي آشنايي کامل دارد، بخش خصوصي به طور تمام قد از وي حمايت مي کند .
نهاونديان در فيلم دوم انتخاباتي روحاني حضورداشت و از برنامه اقتصادي وي دفاع کرد .
همچنين نهاونديان در مواجهه با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درمورد حضور وي در دولت يازدهم با لبخند پاسخ خبرنگاران را مي داد.
از سوابق نهاونديان مي توان به معاونت وزارت بازرگاني در دولت سازندگي، معاونت اقتصادي شوراي عالي امنيت ملي در زمان دبيري علي لاريجاني بر اين شورا و رياست پارلمان بخش خصوصي اشاره کرد.
خبر ها از آن حکايت دارد که يحيي آل اسحاق رئيس فعلي اتاق بازرگاني تهران و محمود اسلاميان عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني ايران از بيشترين شانس براي تصدي جايگاه نهاونديان برخوردار هستند.
همچنين گزينه هايي همچون اسدالله عسگر اولادي و علاءمير محمد صادقي دوتن از اعضاي قديمي اتاق بازرگاني ايران نيز به عنوان گزينه هاي ديگرمطرح هستند.
مير محمد صادقي در حال حاضر نائب رئيسي اتاق بازرگاني تهران و ايران را بر عهده دارد.
بايد ديد که در جلسه آينده هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران که در هفته آينده برگزار مي شود، تکليف رياست پارلمان بخش خصوصي چه خواهد شد.
به نظر مي رسد يحيي آل اسحاق وزير اسبق بازرگاني  و رئيس فعلي اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و کشاورزي تهران داراي بيشترين شانس و بخت براي رياست اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و کشاورزي ايران باشد و جدي ترين گزينه براي تصدي رياست پارلمان بخش خصوصي محسوب مي شود.
بعد از آل اسحاق جدي ترين گزينه، براري رياست اتاق ايران، محمد اسلاميان عضو هيئت رئيسه اتاق ايران مي باشد.
اين در حالي است که از محمد نهاونديان به عنوان سخنگوي بعدي دولت نام برده مي شود.
اين انتخاب مي تواند جايگاه بخش توليد را در دولت يازدهم استحکام بخشد.
بايد انتخاب يک اقتصاددان را به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور جديد به فال نيک گرفت و از آنجا که نهاونديان يک درست خوانده اقتصاد است و با توجه به اينکه رئيس دفتر رئيس جمهور يکي از افراد نزديک به رئيس جمهور است حتي نزديک تر از وزرا بايد انتظار داشت اخبار متفاوتي از حوزه اقتصادي به گوش رسد.
همچنين بايد به انتظار نشست و منتظر ماند ليست کابينه دولت يازدهم براي گرفتن راي اعتماد به مجلس اعلام شود و بعد از مشخص شدن قطعي وزرا از طريق گرفتن راي اعتماد،بايد ديد دولت يازدهم  چه برنامه اي  براي سامان دادن به وضعيت اقتصادي کششور دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر