شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 20551
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 08:13
علی معافی نخبه فیزیک اتمی کشور در گفت و گو با راه امروز، گفت: با علم به تمامی کمبودها و کاستی ها در شهر نهاوند پا در عرصه سیاست گذاشتم و معتقدم که يك نماینده خوب می تواند یک شهر را متحول کند.

به گزارش راه امروز، علی معافی نخبه فیزیک اتمی کشور در پاسخ به پرسش «راه امروز» مبنی بر اینکه «انگیزه شما برای ورود سیاست چیست آیا این تصمیم  بر اساس نظر شخصی خود شما بوده یا از طرف طیف خاصی دعوت به ورود شده اید؟ گفت: مادامی كه شهر نهاوند را مورد بررسی قرار می دهیم، مشاهده می کنیم با وجود تمامی پتانسیل و ظرفیت های موجود در اختیار، اما مردم این شهر از آن بی بهره اند؛  از این رو با علم به تمامی کمبودها و کاستی ها پا در این عرصه گذاشتم.

معافی با بیان اینکه جمعي از بزرگان شهر و روستاهاي نهاوند خواستار ورودم  به عرصه انتخابات شدند، گفت:  البته معتقدم یک  نماینده خوب می تواند یک شهر را متحول کند و بر عکس آن نیز صادق است.

نخبه فیزیک اتمی کشور ادامه به بیان چند مثال پرداخت و گفت:  با توجه به تجربه زندگی  خارج از کشور،  باید عرض کنم در کشورهای خارجی از مرفه ترین اقشار یک جامعه را کشاورزان آن جامعه تشکیل می دهند؛ یا به طور مثال دانشگاه منچستر انگلستان تحت حمايت کشاورزان و باغداران آن شهر هستند؛ این در حالی است که در اینجا  برعکس این قضیه حاکم است.

معافی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «دیدگاه عموم بر این است  که بیشتر کاندیداها به دنبال منافع مالی هستند آیا این امر هم درمورد شما  نیزصدق می کند؟ تصریح کرد:  به صراحت باید بگویم که انگیزه من از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، منافع مالی و اقتصادی نیست؛ چرا که من زندگی در یک شرایط بهتر را برای خدمت به وطنم ترک گفتم و دلیل اصلی من برای ورود به نهاوند آبادانی و احیای فرصت های از دست رفته است.

«نهاوند با وجود تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، شهری رها شده و نیاز به احیا دارد و من توانایی احیای آن را دارم»

نخبه فیزیک اتمی کشور با بیان اینکه نهاوند با وجود تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، شهری رها شده و نیاز به احیا دارد، تصریح کرد:  بنابراین توان احیای فرصت های از دست رفته را در خودم دیدم و هم اکنون با دستی پر و برنامه هایی جامع و منسجم  پا در عرصه گذاشتم. از سوی دیگر اطمینان دارم در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی می توانم خدمت شایانی به مردم زادگاهم داشته باشم.  

معافی در ادامه گفت: اگر بخواهم پاسخ دقیق تری به این سوال که «آیا انگیزه من از ورود به انتخابات سیاسی است یا اقتصادی داشته باشم»؛  بعنوان یک فیزیکدان هسته ای باید بگویم قطعا به دنبال منافع اقتصادی نیستم، اما می توانم از روابطی که در سطح کلان و با افراد توانمند دارم در زمینه اعتلای شهر نهاوند استفاده و بهره ببرم.

وی توضیح داد: مطرح نمودن نهاوند در كشور و اعتلاي نهاوند با جذب سرمايه گزار هاي داخلي و به خصوص خارجي در زمينه كشاورزي و صنايع تبديلي كه مورد حمايت و توجه ويژه در سند چشم انداز توسعه كشور نيز هست يكي از أهداف طرح منطقه ويژه اقتصادي و كشاورزي نهاوند خواهد بود.

تعهد باید با تخصص همراه شود

نخبه فیزیک اتمی کشور ابزار امیدواری کرد که با تکیه بر تجربیاتی که در این سال ها به دست آورده، بتواند تحولی را در شهر ایجاد و نهاوند را احیا کند.   معافی همچنین با اشاره به دوران «پسابرجام»، خاطر نشان کرد: اکنون در شرایطی حساسی قرار داریم  و در جدال با کشورهای 1+5  باید از دستاوردهای خود حفاظت کرد و این امر  نیازمند حضور افراد متخصص است،  تا در کنار تعهد تحولی عظیم را در کشور ایجاد کنند.

نخبه فیزیک اتمی کشور در ادامه خاطر نشان کرد: البته همه کسانی که پا در این عرصه مهم گذاشته اند، از «تعهد» لازم برخوردارند. اما باید دید چه افرادی توان ایجاد تحول را دارند که این امر نیازمند داشتن ویژگی «تخصص» است. چرا که اين افراد متخصص هستند كه توانايي به روز رساني و تطبيق سريع خود با اهداف مجلس شوراي اسلامي را دارند تا با فهم صحيح قوانين موجود و درك صحيح از جايگاه يك نماينده در مجلس راه را براي بازبيني و بازآفريني قوانين به صورت كاربردي را فراهم خواهند آورد. 

نخبه فیزیک اتمی کشورهمچنین به بیان مطالبی چند درباره زندگی «پروفسور محمود حسابی» و «شهید دكتر مصطفی چمران» پرداخت و یادآورد شد: «دکتر حسابی» استاد فیزیک و پدر علم نوین ایران با کوله باری از تجربه، زندگی در آمریکا و خارج كشور را رها و برای خدمت و اعتلای ایران،  به کشورش باز گشت. همچنین شخص دیگری که من از ایشان  بسیار تاثیر پذیرفته ام، «شهید چمران » فیزیکدان پلاسما و تحصیل کرده آمریکا است،  که برای خدمت به ایران به کشور باز می گردد و جان خود را  در راه اسلام از دست می ده. این شهید بزرگوار پا به پای«امام موسی صدر«در لبنان تحول ایجاد کردو توانست با فرمان حضرت امام(ره) در جنگ حضور موثر داشته باشد. اینها نمونه ای از انسان های موفق و دانشمندی هستند که می توانند الگوی مناسبی برای آحاد مردم و خدمتگزاران مردم باشند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر