يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 20519
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1394 09:29
چرایی رد حسن خمینی؛

پربازدیدترین حذف سال

بیم تندروها از تایید صلاحیت علامه خمینی از آن رو بود که اینان بیش از سایرین از امکان اقبال عمومی گسترده مردم به ایشان آگاه بودند و عرضه وی به آرای عمومی را مانعی در نیل به اهداف خود در راستای تخریب بیت حضرت امام(ره) می دیدند.


به گزارش راه امروز، پربازدیدترین خبر در سایت های مختلف خبر تکان دهنده رد صلاحیت آیت الله حسن خمینی برای حضور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

هنگامی که کلیدواژه اجتهاد را در گوگل سرچ می کردم، هنوز به حرف آخر نرسیده، گوگل اجتهاد سید حسن خمینی را به عنوان یک کلیدواژه که به دفعات زیاد، مورد جستجو قرار گرفته بود را پیشنهاد می دهد. پس از پذیرش پیشنهاد سخاوتمندانه گوگل که زحمت تایپ تمامی حروف را از من گرفت، به تاییدات پی در پی مراجع عظام تقلید(ادام الله تاییداتهم) نسبت به صلاحیت علمی و قوت و اجتهاد علامه سید حسن خمینی بر می خوردم. مراجع گرانقدر و مشهوری که در عدالت و قوه تشخیص ایشان، هیچ ظنی وجود ندارد.

در این میان اما،شورای محترم نگهبان، بازهم دست به اقدام شگفت انگیز دیگری زده و یکبار دیگر جامعه را در بهت و حیرت فرو برد. اعضای این شورا نشان دادند که نظرات مراجع عظام تقلید مبنی بر محرز بودن صلاحیت علامه خمینی جوان، برایشان حجت نبوده و در بررسی صلاحیت معظم له کوچکترین تاثیری نداشته و این شائبه را به ذهن متبادر می کند که اعضای این نهاد محترم از نیروهای تندرو نظیر جبهه پایداری و روزنامه کیهان، تاثیر بیشتری می پذیرند و به اصطلاح از مراجع کمتر "حرف شنوی" دارند.

هنگامی که مراجع عظام و حضرات آیات شبیری زنجانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، وحید خراسانی، محفوظی، محقق داماد، کریمی(رئیس شورای استفتا دفتر مقام معظم رهبری) بر صلاحیت ایشان مهر تایید زدند؛ انتظار می رفت که شورای محترم نگهبان نه به احترام "خمینی بودن" بلکه به احترام مراجع عظام و حضرات آیات، نسبت به احراز صلاحیت وی اقدام کرده و اجازه بیعت مجدد مردم با امام راحل و بیت حضرتشان را به مردم می دادند؛ تا باردیگر مردم ایران نشان دهند که همچنان بر سر عهد خود با امام و انقلابشان هستند.

اما دریغ که دست های ناپاک و قسم خورده انقلاب از آستین مقدس مآبان برون آمده و بر آستان ملت دین فروشی می کنند؛ این مدعیان ولایتمداری که بارها از نزدیک و یا دور شاهد بوسه زدن رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) بر جبهه خمینی جوان بودند و بارها دیدند که رهبری معظم وی را در مجالس مختلف در کنار خود نشاندند، اینک با اعمال فشارهای سنگین بر شورای نگهبان و در واقع بر ملت ایران، مانع از حضور این چهره بزرگوار در انتخابات مجلس خبرگان شدند.

بیم تندروها از تایید صلاحیت علامه خمینی از آن رو بود که اینان بیش از سایرین از امکان اقبال عمومی گسترده مردم به ایشان آگاه بودند و عرضه وی به آرای عمومی را مانعی در نیل به اهداف خود در راستای تخریب بیت حضرت امام(ره) می دیدند.

جامعه انقلابی و هشیار ایران، چشم انتظار تصمیم شجاعانه شورای نگهبان در راستای بازنگری در صلاحیت این بزرگوار بوده و خواهان مقابله شورای نگهبان با جریان تندروی نفوذی که مقام معظم رهبری همواره از گسترش نفوذ آنان انذار داده بود، می باشد و در راستای همیاری با شورای نگهبان برای ایستادگی در مقابل این نوع خطرناک ازنفوذی ها، آدرس این تندروها که هرگز خواهان مصالح عمومی مردم ونظام نبوده را درپس جامه دلواپسی و مقدس مآبی می داند و از چشمان بیدار حافظ منافع نظام نیز، هشیاری در مقابل تحرکات این تندروها را خواستار است.


منبع: انتخاب ایرانی 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر