يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 20344
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 08:43
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: 59 تن از داوطلبین ورود به مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان قزوین شامل قزوین-آبیک-البرز، بوئین زهرا-آوج و تاکستان توسط هیات مرکزی نظارت تائید صلاحیت شدند.


به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به آمار تائید شدگان داوطلبین ورود به مجلس شورای اسلامی از استان قزوین به تفکیک هر حوزه انتخابیه پرداخت و افزود: در حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز 32 تن از نامزدها تائید صلاحیت شدند.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه انتخابیه بوئین زهرا-آوج 14 نفر و در حوزه انتخابیه تاکستان نیز 13 نفر از داوطلبین ورود به مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت گرفتند.
وی به آمار داوطلبین رد و احراز صلاحیت نشده و انصراف داده نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز 27 داوطلب رد و 36 نفر نیز احراز صلاحیت نشدند و دو نفر نیز انصراف دادند.
حجت الاسلام قابل افزود: از حوزه بوئین زهرا-آوج نیز 8 نفر رد و 11 نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر انصراف داد.
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تاکستان نیز 5 تن از داوطلبین رد و 3 نفر عدم احراز شدند و یک نفر نیز انصراف داد.
وی یادآور شد: نامزدهای رد یا عدم احراز صلاحیت شده ظرف امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) فرصت دارند تا شکایت و اعتراض خود را برای بررسی دوباره به شورای نگهبان اعلام کنند.
153 نفر در مهلت تائید شده برای نام نویسی برای ورود به مجلس شورای اسلامی از سه حوزه انتخابیه استان قزوین نام نویسی کرده کرده بودند.
پیش از این از این تعداد داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین، صلاحیت 135 نفر از سوی هیات های اجرایی استان احراز شده بود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر