يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 20233
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 16:20
آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزرستان در مجلس خبرگان رهبری، به تببین جایگاه برجسته مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: مجلس خبرگان رهبری مجلس ولایت فقیه و نقطه پیوند مردم، نظام اسلامی و نماد مردم سالاری اسلامی است.

آیت الله کعبی با بیان این که دشمنان برای عبور از ولایت فقیه و تشریفاتی کردن ولایت فقیه برنامه ریزی کنند، گفت: برای تحقق این کار مجلس خبرگان ضعیف، خبرگان بدون تحلیل، خبرگانی که به مسائل داخلی و بین الملل اشراف نداشته باشد در دستور کار دشمن است.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزرستان در مجلس خبرگان رهبری، به تببین جایگاه برجسته مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: مجلس خبرگان رهبری مجلس ولایت فقیه و نقطه پیوند مردم، نظام اسلامی و نماد مردم سالاری اسلامی است.

وی افزود: تجمع مجتهدان منتخب مردم و بانفوذ معنوی و اجتماعی که سبب مشرعیت و مقبولیت نظام اسلامی هستند، مشروعیت و مقبولیت در نظام اسلامی در گرو وجود و فعالیت مجلس خبرگان رهبری است؛ از این رو حضرت امام راحل خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان فرموده بودند شما مسؤولیتی را قبول کردید که در رأس مسؤولیت ها است. مجلس خبرگان سلامت نظام اسلامی را تأمین می کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مجلس خبرگان رهبری یک نهاد عالی و برتر کارشناسی مذهبی و سیاسی اجتماعی نظام اسلامی است، اظهار داشت: مجلس خبرگان پارلمان یا شبه پارلمان نیست اما سلامت نظام اسلامی، اطمینان و آرامش مردم نسبت به درستی روند امور در گرو اشراف عالی مجلس خبرگان در مسائل داخلی و بین المللی و صیانت از نظام اسلامی و انجام وظیفه درست خبرگان در تشخیص، تأیید، مراقبت و صیانت از ولایت فقیه و ولی فقیه است.

به نوشته رسا، وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری یک تصمیم سرنوشت ساز برای سلامت نظام اسلامی می گیرد که آن تصمیم آمادگی همیشگی مجلس خبرگان در حوزه مسائل فقهی، اخلاقی، مدیریتی و اشراف عالی بر مسائل نظام را می طلبد، از این منظر مجلس خبرگان لنگرگاه اطمینان و آرامش مردم به شمار می رود.

آیت الله کعبی با بیان این که مجلس خبرگان نهادی است که جزو ابداعات اندیشه سیاسی و فقه حکومتی امام خمینی(ره) محسوب می شود، ابراز داشت: این اندیشه های حضرت امام(ره) ریشه در سیره متشرعه در تعیین و تشخیص مرجعیت در طول تاریخ از آغاز غیبت کبری تا کنون دارد.
وی عنوان کرد: همان روندی که در تشخیص مرجع تقلید در رساله های عملیه ذکر شده است که به مجتهدان مراجعه می شود در نظام جمهوری اسلامی با ساز و کار حقوقی و در قالب موادی از قانون اساسی در قالب فرایند مجلس با تشکیلات و سازمان روشن معین شده که خوب جواب داده است. تداوم خط انقلاب در گرو وجود یک مجلس خبرگان فعال و کارامد است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خبرگان در سال های متمادی ثابت کرده که یک مجلس کارشناسی برتر مورد اطمینان نظام و ملت از جهت صیانت نظام و خدمت به مردم و حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام است؛ بنابراین تداوم صحیح جمهوری اسلامی در خط مستقیم الهی و در مسیر آرمان های امام و شهدا در گرو وجود یک مجلس خبرگان فعال، کارآمد، به روز، دارای اشراف و مردمی است.

وی اضافه کرد: ما خداوند را سپاس می گوییم که مجلس خبرگان در طول دوره ها توانسته در جهت خط حضرت امام(ره)، صیانت از نظام، حراست و پاسداری ولی فقیه و رهبری الهی این نظام گام های مؤثری بردارد؛ بنابراین حماسه 7 اسفند، حماسه تجدید بیعت ملت بزرگ ایران اسلامی با ولایت فقیه، آرمان های امام راحل و شهدا از طریق انتخاب خبرگان ولایی، انقلابی، حاضر در صحنه و مدافع ولایت خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای از اقتدار، معنویت و مدیریت ارزشی بر مدار حکمت، عزت، مصلحت و همراه با شجاعت وتوأم با نورانیت برخوردار هستند که سبب انسجام و وحدت ملت می شوند. دشمنان برای عبور از ولایت فقیه و تشریفاتی کردن آن برنامه دارند

وی افزود: تداوم خط حضرت امام (ره) سبب پیشرفت در عرصه های علمی، معنوی و حفظ جهت گیری های صحیح انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب می شود، به همان اندازه ای که رهبری در مقابل استبداد و استکبارجهانی ایستاده و خطر نفوذ را گوشزد می کنند دشمنان مجلس خبرگان را سد بزرگی در مقابل خود برای صیانت و پاسداری از ولایت فقیه می دانند.

آیت الله کعبی با بیان این که طبیعی است که دشمنان برای عبور از ولایت فقیه و تشریفاتی کردن ولایت فقیه برنامه ریزی کنند، اظهار داشت: برای تحقق این کار مجلس خبرگان ضعیف، خبرگان بدون تحلیل، خبرگانی که به مسائل داخلی و بین الملل اشراف نداشته باشد در دستور کار دشمن است.

وی مجلس خبرگانی که همراه و در خط ولایت نباشد را مورد پسند دشمنان دانست و ادامه داد: دشمن تلاش می کند به شکلی خلل ایجاد کند از این رو خبرگان کم رونق را مطرح کرده و یا سعی دارند از موقعیت علمی و معنوی مجلس خبرگان بکاهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ابراز داشت: دشمن برای این کار طرح مباحث جناحی به جای کارشناسی، دوقطبی کردن خبرگان متناسب با اختلاف سلیقه های سیاسی، ایجاد تشویش در افکار و اذهان عمومی نسبت به خبرگان، بالابردن حساسیت مردم نسبت به این که خبرگان وارد فاز اجرایی می شوند در حالی مجلس خبرگان مجلسی اجرایی نیست، مطرح کردن کسانی که از طریق عضویت در مجلس خبرگان کسب وجاهت سیاسی، اجتماعی و علمی کنند را پیگیری می کنند و این موارد جزو برنامه های دشمن است.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی مجلس خبرگان را نهاد حافظ حاکمیت و نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام می داند و در چارچوب قانون اساسی مجلس خبرگان مستحکم و قوی مطلوب نظام اسلامی است، از این منظر مردم بصیر و هوشمند با تمام ظرفیت برای شکل گیری یک مجلس خبرگان ولایی، انقلابی و پشتیبان ولایت فقیه در صحنه حضور پیدا می کنند. طرح شورای رهبری برای ایجاد چند قطبی کردن جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شورای رهبری مبنای فقهی و حقوقی ندارد، در بازنگری قانون اساسی نیز مسأله شورای رهبری حذف شده و در قانون اساسی چیزی به نام شورای رهبری نداریم.

وی اضافه کرد: کسانی که این مسائل را مطرح می کنند در صدد القای مباحثی در جامعه هستند که در خلال آن مباحث با تهییج افکار در نهایت جامعه را چند قطبی کرده و در بین مردم شقاق ایجاد کنند، اینگونه مسائل بحث های انحرافی و حاشیه ای بوده که هیچ گونه وجاهت علمی، قانونی، فقهی و حقوقی ندارد و قابل قبول نیست و به جایی نخواهد رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر