دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 20209
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 00:09
گویا قرار است تلویزیون بیشتر از قبل به حالِ مردم اهمیت دهد. برنامه‌ای به‌نام "حالِ خوب" روزهای آخر تولیدش را پشت سر می‌گذارد. هنوز مشخص نیست که این برنامه چقدر می‌تواند حال مردم را خوب کند، اما گویا شبکه سلامت قصد دارد با پخش این برنامه درکنار برنامهِ محبوب خندوانه تلاش دوباره‌ای برای بهتر کردن حال مردم کند.

شاید بتوان خندوانه را اولین برنامه‌ای دانست که با محوریت "خنده" تلاش کرد تا یک حس‌وحال خوب را به مخاطبان منتقل کند. هدفی که تا حد بسیار زیادی موفق هم بود.

تا پیش از خندوانه و هنوز برنامه‌هایی که در استودیوها اجرا می‌شدند بیشتر در قالب مسابقات، گفتگو با چهره‌ها و دیگر چیزها بودند.

خیلی از این برنامه‌ها تلاش کردند تا یک حال خوب را به مخاطبانشان القا کنند. اما به نظر می‌رسد تا کنون هیچی برنامه‌ای همچون خندوانه در این کار خوب عمل نکرده باشد.

خندوانه با تلفیق چند آیتم مختلف در یک سالن یک نوآوری انجام داد؛ آن‌هم نوآوری که خلق و خوی مردم را هدف گرفته بود. خندوانه خواست تا همه مردم بخندند حتی بی‌دلیل.

این برنامه به‌اندازه‌ای در جذب مخاطب خوب عمل کرد که به سریِ سوم ساخت هم رسید. تیمِ رامبد جوان قرار است تا چندوقت دیگر سری سوم را در قاب تلویزیون مردم به نمایش دربیاورد. به نظر می‌آید تغییراتِ وعده‌داده شده در این سری بتواند آن را بیش از پیش موفق کند.

دلیل موفقیت این برنامه چه بود؟ کارشناسان حضور رامبد جوان به عنوان مجری برنامه، داشتن اتاق فکر، تنوع و جلوگیری از تکرار، برخی از ویژگی‌های مهم خندوانه می‌دانند که مردمِ زیادی را پای این برنامه ‌نشاند.

حالا آیا می‌توان این اقبال را در یک برنامه دیگر دید؟ هرچند که برنامه جدید "حالِ خوب" در شکل، برنامه‌ریزی و خیلی‌چیزهای دیگر با خندوانه متفاوت است؛ اما هدف این برنامه القای حالِ خوب به مردم است. هدفی که به زعم بسیاری سال‌ها در تلویزیون گم شده بود.

به گفته عوامل برنامه تلویزیونی حالِ خوب این برنامه می‌آید تا هر آنچه که به بهترشدن حال مردم کمک می‌کند را نشان دهد. 

اما ایده اولیهِ ساخت این برنامه هم جالب است. تهیه‌کننده برنامه در این‌باره گفته "چندوقت پیش در جریان 2 پژوهش در حوزه روان‌شناسی قرار گرفتیم. در این دو پژوهش مشخص شد که 15 میلیون نفر از مردم کشورِ ما دچار یکی از اختلالات روانی هستند".

میلاد اسلام‌زاده و تیم همراهش بر اساس این ایده خواسته‌اند تا برای بهبود حالِ روانی مردم و تغییر خلق‌وخوی آن‌ها تلاش کنند. 

اما موضوعی که در این برنامه به چشم می‌آید حضور و همراهی تنی چند از روان‌شناسان ایرانی است. علی بابایی‌زاد روان‌شناسِ معروف قرار است در اجرای برنامه مجری را همراهی کند.

همچنین به گفته تهیه‌کننده قرار است که آن‌ها به سراغِ آدم‌های شناخته‌شده بروند و بفهمند که چگونه آن‌ها از یک حالِ بد به روزهای خوب و موفقیت‌آمیز رسیده‌اند.

البته قرار نیست که این برنامه تماما با ایده‌های روان‌شناختی و افراد این حوزه پیش برود. عوامل برنامه می‌گویند هر چیزی از نقاشی و موسیقی گرفته تا علم که بتواند حالِ مردمی را خوب مکند در این برنامه جای خواهد داشت.

این برنامه همچنین قرار است جایی برای ایرانیان خارج از کشور و فارسی‌زبانان داخل ایران نگه دارد. حضور تاجیکستانی‌ها و افغانستانی‌ها در این برنامه از آن دست اتفاقاتی است که کمتر در تلویزیون شاهدش بوده‌ایم.

با همه این تعاریف باید از اواخر دی‌ماه در انتظار بود تا ببینیم آیا "حالِ خوب" در 60 قسمت 60 دقیقه‌ای خواهد توانست همچون "خندوانه" که آن هم از شبکه سلامت به روی آنتن خواهد رفت، جای برای خود در میان مردم باز کند؟ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر