يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 20055
تاریخ انتشار: 18 دی 1394 16:35
مولاوردی در نشست زنان فرهیخته استان گلستان:

4درصد مدیران سطوح عالی کشور زن هستند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، تحقق عدالت و تعادل جنسیتی را از اهداف مهم معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده عنوان و تأکید کرد: باید بین کار و زندگی زنان شاغل تعادل ایجاد شود.

شهیندخت مولاوردی عصر دوشنبه در نشست زنان فرهیخته استان گلستان، بر ضرورت امنیت شغلی زنان با توجه به چند نقشی بودن آنان در جامعه تأکید کرد و گفت: در سند راهبردی برنامه ششم توسعه کشور، توازن بین کار و زندگی زنان یکی از دغدغه‌های معاونت است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، دایر کردن مهد کودک‌ها با کمک بخش خصوصی و تدوین بسته جامع حمایتی برای زنان شاغل را از جمله مسایلی عنوان کرد که باید برای حفظ امنیت شغلی زنان در نظر گرفته شود.

وی ضرورت تقویت بنیان خانواده در جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: مسئولیت مبحث خانواده آنقدر سنگین است که همه باید به میدان بیایند و این امر یک عزم ملی می‌طلبد.

مولاوردی تصریح کرد: خوشبختانه همه بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در کشور در حال کار روی این موضوع هستند، اما انسجام و هماهنگی بین آنان وجود ندارد و باید مرجعی این ظرفیت‌ها را برای هم‌افزایی مدیریت کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه کارگروه تعمیق باورهای دینی تشکیل شده است، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف فرهنگی و مذهبی ابتدا بایستی که باور و اعتقاد لازم به وجود بیاید.

وی در ادامه به بحث حجاب اشاره کرد و گفت: اگر هر کدام از دستگاه‌های ذیربط به وظایف خود در مورد حجاب عمل کنند، نیازی به ورود نیروی انتظامی نخواهد بود.

مولاوردی درباره اقدامات ایجابی درباره حجاب گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اتحادیه‌های صنفی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عرضه پوشش اسلامی در حال همکاری هستند تا پوشاک کم هزینه و در عین حال کاربردی در جامعه ترویج یابد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید در هر استان یک بازارچه خوداشتغالی داشته باشیم، گفت: این بازارچه‌ها حلقه مفقوده در صنایع دستی است که این معاونت چندین تفاهم‌نامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان فنی و حرفه‌ای و معاونت علمی و فناوری رییس‌ جمهوری امضاء کرده است.

مولاوردی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی برای توانمندسازی گروه‌های مختلف زنان در راستای ارایه آموزش‌های مختلف در استان‌ها با وزارت کشور امضا شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده سپس به موضوع تعادل و توازن در اداره جامعه و پست‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور همین امر است و تعداد مدیران زن در سطوح عالی بالاتر از 4 درصد نیست و پیشنهاد دادیم که در برنامه 3 ساله اصلاح نظام اداری، شاخصی 10 درصدی برای افزایش مدیران زن در نظر گرفته شود که امیدواریم این پیشنهاد به زودی تصویب شود.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تدوین برنامه ششم توسعه کشور در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در چارچوب نظام‌نامه این برنامه کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده و موضوعات با اهمیت‌ اولویت‌بندی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه رویکرد دولت بررسی برنامه‌های توسعه‌ای کشور است، گفت: کلی‌گویی و آرمان‌گرایی از مهم‌ترین ایراداتی است که منجر به عدم اجرا برخی برنامه‌ها شده است و رویکرد دولت یازدهم این است که برنامه‌های توسعه باید پروژه محور باشد.

مولاوردی تأکید کرد: تقویت نهاد خانواده، جایگاه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها از مسایلی است که در برنامه ششم توسعه به عنوان سند راهبردی ارایه شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین لایحه پیشنهادی بیمه زنان خانه‌دار برای تبدیل به قانونی دایمی  و لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برشمرد.

مولاوردی در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایت‌های روزهای اخیر آل سعود، اظهار داشت: همه انسان‌های آزادیخواه از این جنایات که در فاصله کمی از هفته وحدت و آغاز سال نو میلادی رخ داده است، مکدر هستند و امیدواریم بانیان این اعمال بسزای عمل خود برسند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر