شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 1461
تاریخ انتشار: 30 تير 1392 00:25
به گزارش  راه مردم به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "محمود احمدي‌نژاد" رئيس‌جمهوري اسلامي ایران، پنجشنبه 25 تيرماه سال‌جاري در آخرين سفر خارجي خود، عازم بغداد پايتخت عراق شد.


در اين سفر دو روزه اسفنديار رحيم‌مشایي، علي نيکزاد، محمدمصطفي نجار، پرويز مرادي، علي‌اکبر صالحي، حميد بقايي، غلامحسين الهام، سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني، سید مجتبی ثمره هاشمي، مهدي غضنفري، رستم قاسمي، مجيد نامجو احمدي‌نژاد را همراهي کردند.

رئيس‌جمهور رأس ساعت 15:10 با حضور در پاويون رياست‌جمهوري در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران اهداف و برنامه‌هاي آخرين سفر خارجي خود را تشريح کرد.

وی رأس ساعت 15 به وقت محلي وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال کفيل رئیس جمهوري عراق قرار گرفت.

احمدی‌نژاد با همراهی هیئت استقبال کننده عراقی به سمت کاخ رياست‌جمهوري در منطقه خضراء حرکت کرد و رأس ساعت 14 با  خضيرالخزاعي کفيل رياست‌جمهوري عراق ديدار و گفتگو کرد.

پس از ملاقات 2 ساعته روسای جمهور دو کشور، رئيس‌جمهور کشورمان به منظور دیدار با نوری‌المالکی به محل اسکان نخست‌وزيري عراق رفت و در آنجا با وی ديدار و گفتگو کرد.

احمدي‌نژاد پس از ديدار با نوري‌المالکي راس ساعت 19:30 و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مراسم افطار اعضاي ائتلاف ملي عراق شرکت کرد.

وي پس از افطار به منظور زيارت حرمین شریفین امام موسي کاظم (ع) و امام جواد (ع) در کاظمين مورد استقبال جمع کثیری از مردم این شهر قرار گرفت؛ ازدحام جمعیت اطراف اتومبيل رئيس‌جمهور کشورمان به حدی بود که راننده مجبور شد خودرو را متوقف کند، چرا که ادامه مسير رئیس جمهور کشورمان به وسيله اتومبيل امکان‌پذير نبود و احمدي‌نژاد ادامه مسیر را پياده و در بين جمعيتی که براي ابراز خشنودي از حضور وي تجمع کرده بودند، به سمت کاظمين حرکت کرد.

رئيس‌جمهوري اسلامي کشورمان در دومين روز سفر خود رأس ساعت 8 صبح با بدرقه رسمي با مقامات عراقي و به منظور زيارت حرم اميرالمومنين علي (ع) کاظمین را به قصد نجف ترک کرد.

وی پس از ورود به فرودگاه نجف اشرف مورد استقبال استاندار و مقامات لشکري و کشوري قرار گرفت.

شایان ذکر است تعداد زیادی از خبرنگاران در فرودگاه نجف برای مصاحبه با رئیس جمهور جمع شده بودند که بدلیل ازدحام جمعیت  تیم حفاظت به آنها گفت به دلیل مسائل امنیتی امکان مصاحبه وجود ندارد که در این هنگام خود احمدی نژاد در جمع خبرنگاران امد و چند دقیقه ای پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. خودروهای حامل رئیس جمهور و همراهان سپس برای زیارت حرم حرم امیراملومنین (ع) عازم نجف شدند.

وي پس  زيارت حرم مطهر امام امیر المومنین (ع) نجف اشرف را به مقصد کربلا برای زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ترک کرد.

رئيس‌جمهوري در کربلا به دلیل ازدحام جمعیت به سختی به ضریح رسید و به انجام آداب زیارت پرداخت و پس از آن مسیر بین الحرمین را تا حرم حضرت عباس(ع) برای زیارت با پای پیاده طی کرد.

آخرین برنامه رئیس جمهور زیارت مساجد کوفه و سهله بود، پس از آن احمدی نژاد برای بازگشت به تهران راهی فرودگاه نجف شد.

در شروع پرواز هواپیمای رئیس جمهور به مقصد تهران، سر مهماندار بداغی با خواندن دلنوشته خود آن را به مهمانان و شخص رئیس‌جمهور تقدیم کرد که خبرنگار ما از وی درخواست کرد متن آن را در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار دهد که متن آن بهشرح زیر است.




رئيس‌جمهور طبق روال معمول سفرهای گذشته در حین پرواز با تمامی مسافرانی که در  این سفر با او  همراهی کردند از جمله مهمانداران هواپيما، خبرنگاران، تيم حفاظت و معاونان و وزراي خود صميمانه  گفتگو کرد و از  تک تک آن‌ها  تشکر کرد و خسته نباشيد گفت.



مهمانداران هواپيما با خرسندي از حضور رئيس‌جمهور در بين آنان از وي تقاضای عکس یادگاری کردند که احمدي‌نژاد نيز درخواست آن‌ها را پذيرفت و در جمع آنان حضور يافت.

احمدي‌نژاد پس از گرفتن عکس يادگاري با حضور در جمع خبرنگاران پوشش‌دهنده اخبار سفر دو‌ روزه خود، به آن‌ها خسته‌ نباشيد گفت و تعدادي از خبرنگاران از وي درخواست کردند تا براي آن‌ها يادداشتي به عنوان خاطره از رئيس دولت بنويسد که احمدي‌نژاد يادداشتي اختصاصي برای خبرنگاران باشگاه خبرنگاران نوشت که نسخه اسکن شده آن با دست خط وی به شرح زیر است.



پس از يادداشت احمدي‌نژاد، تعدادي از خبرنگاران به وي گفتند که مي‌خواهيم از شما يک توصيه و يا يک جمله به يادگار به عنوان شاگرد شما داشته باشيم که وي خطاب به آن‌ها گفت: من آخر خط شاگردها هستم و دعا مي‌کنم ان‌شاءالله با امام زمان (عج) يکبار ديگر به این سفر بياييم.

رئيس‌جمهور پس از حضور در جمع خبرنگاران، در حالي که در بين عوامل اجرايي و سالن مياني هواپيما قدم مي‌زد، با حضور در بين معاونان و وزراي خود با ميرتاج‌الديني و تعدادي از معاونان آذري زبان خود با گويش آذري با آنان به خوش و بش پرداخت و به آنان خسته نباشيد گفت.

رئيس‌جمهور که در سفر دو روزه خود به کربلا و عتبات عاليات دوتن از باغبانان کهنسال را که آرزوی سفر به عتبات  داشتند را با خود برده بود که از آنان دلجویی کرد.

در ادامه اين سفر، خلبان اين پرواز در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرين سفر احمدي‌نژاد به عراق گفت: اين سفر رئيس‌جمهور سفر عشق است، لذا بنده فکر مي‌کنم خداوند پاداش زحمات تمام فعاليت‌هاي رئيس‌جمهور ولايتمدار را اينگونه پاس داشت و در اين سفر رئيس جمهور، چهار امام معصوم شيعيان را زيارت کرد که بالاترين پاداش خداوند به وي بود.

وي در پاسخ به اين سوال که شما رئيس‌جمهور کشورمان را در يک جمله چگونه توصيف مي‌کنيد، گفت: محمود احمدي‌نژاد مردي خستگي‌ناپذير است.

گفتنی است، رئيس‌جمهوري پس از آخرين سفر خارجي خود، بامداد امروز وارد تهران شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر