دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 14244
تاریخ انتشار: 20 شهريور 1394 06:09


دموکرات ها در سنای آمریکا موفق شدند که مانع از رای گیری درباره پیش نویس طرح انتقادی جمهوریخواهان از توافق هسته‌ای ایران شوند.

به گزارش «انتخاب»، 42 سناتور دموکرات و مستقل با آغاز رای گیری درباره طرح مذکور مخالفت کردند. سنای آمریکا در کنترل جمهوریخواهان است اما این حزب نتوانست حد نصاب 60 رای لازم را کسب کند.

قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران نتوانست 60 رای لازم را برای ادامه مسیر و حرکت به جلو به دست آورد زیرا سناتورهای دموکرات و مستقل موفق شدند از آن جلوگیری کنند. اگرچه جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان راهبردهای دقیقه آخر خود را برای منحرف کردن این موافقتنامه بین المللی از مسیر خود ادامه خواهند داد اما نتیجه به دست آمده در سنا تضمین کرد که لایحه مربوط به رد موافقتنامه ایران به میز اوباما نخواهد رسید.

در نتیجه می توان گفت موافقتنامه هسته ای ایران بدون مانع کنگره حرکت رو به جلو خود را ادامه خواهد داد و این یک پیروزی دور از ذهن برای اوباما در برابر مخالفت جمعی جمهوریخواهان به شمار می رود که کنترل کنگره را در اختیار دارند.

از هفته آینده اوباما آزاد خواهد بود تا اجرای موافقتنامه به دست آمده با ایران و کاهش تحریم های آمریکا را علیه این کشور آغاز کند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر