يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 13866
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1394 11:37
به گزارش راه امروز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح قانونی ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، با دوفوریت این طرح با 151 رأی موافق، 22 رأی مخالف، 10 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جریان نشست امروز سید ناصر موسوی لارگانی به عنوان طراح این طرح با اشاره به ضرورت بررسی این طرح به صورت دوفوریت، گفت: قطعاً اگر دوفوریت این طرح رأی نیاورد و به صورت عادی بررسی شود طرح مذکور به مجلس دهم نیز نمی‌رسد.


وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده جوانان در سطوح مختلف مدیریت کشور تصریح کرد: متاسفانه نسل امروز مدیریت کشور سالخورده بوده و قطعاً  باید قانونی برای به‌کارگیری این افراد تصویب شود تا زمینه استفاده از نیروهای نخبه در کشور فراهم شود.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم مدیرانی که بالای 37 سال در سطوح مختلف کار کرده‌اند چگونه می‌توانند مثمرثمر بوده و خدمات مناسبی ارائه کنند.


در نشست امروز مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با دوفوریت طرح مذکور با تایید اصل و محتوای طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان گفت: البته این موضوع ملاحظاتی دارد که باید در قالب طرح رعایت شود، به طور مثال در طرح مذکور آمده است که مدیران بازنشسته طی 70 روز از کار کنار بروند، این در حالی است که بخشی از وزرا و استانداران بازنشسته هستند، از این‌رو تصویب طرح مذکور کشور را عملا به تعطیلی می‌کشاند.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من طرح مذکور رنگ و بوی سیاسی داشته و برای اذیت و مختل کردن کار دولت تهیه شده است.


همچنین در ادامه محمدحسین میرمحمدی در موافقت با دوفوریت این طرح با اشاره به حجم بالای بیکاری در کشور گفت: تا جایی که می‌توانیم باید فضا را برای حضور جوانان و نخبگان در سطوح مدیریتی فراهم کنیم، زیرا خسارت بیکاری برای کشور بسیار بالاست.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته طرح مذکور مقامات به ویژه استانداران و وزرا و فرماندهان نیروهای مسلح را شامل نمی‌شود، از طرف دیگر براساس اعلام دیوان محاسبات هم‌اکنون حدود 1700 نفر از بانشستگان در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند.


بهروز نعمتی نیز در مخالفت با دوفوریت طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با بیان اینکه جلوگیری از حضور بازنشستگان در سطوح مختلف بسیار ضروری است، گفت: به نظر من و با توجه به موضوعات مطروحه در قانون برنامه پنجم توسعه، طرح مذکور مغایر با این قانون بوده است. از طرف دیگر این سوال مطرح است که چرا در این طرح ایثارگران که چشم و چراغ کشور هستند را از ادامه این خدمت منع می‌کنیم؟


نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت براساس قانون در برخی مناصب که صلاح بداند از بازنشستگان استفاده می‌کند، از طرف دیگر در برخی ارگان‌ها نمی‌توان عملاً از افراد کم‌تجربه استفاده کرد.


همچنین ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در موافقت با دوفوریت طرح مذکور گفت: ایران کشوری جوان است و هم‌اکنون مهمترین معضل کشورمان مسئله بیکاری است، زیرا براساس آمارها هم‌اکنون حدود 750 هزار فارغ‌التحصیل بیکاری در کشور وجود دارد.


وی با بیان اینکه طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به هیچ وجه سیاسی نیست، گفت: در طرح مذکور مقامات مانند وزرا، استانداران و برخی دیگر از مدیران مستثنی شده‌اند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر