دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 1384
تاریخ انتشار: 28 تير 1392 15:34
برخی نمایندگان دو منظور عمده را در پس پرده این ماجرا می دانند. ایجاد زمینه‌های تقابل صدا و سیما با دولت یازدهم از یکسو و قدردانی از تعاریف پر آب و تاب ضرغامی در مراسم تقدیر از احمدی نژاد، از سوی دیگر داستان واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران گویا قرار نیست تمامی داشته باشد. یکبار در آبان ماه سال1388 به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح (ساتا) داده شد و اکنون بدون هیچ گونه مقدمه و دلیل منطقی 85 هکتار از مرغوبترین زمین‌های تهران به صدا و سیما پیشکش شده است تا دولت نشان دهد در روزهای آخر نیز ظرفیت انجام کارهای غیر ممکن را دارد.

البته گویا طرح واگذاری زمین‌های نمایشکاه بین المللی از سوی مدیران جام جم پیشتر به دولت ارائه شده بوده است، اما پس از بررسی این پیشنهاد در کمیسیون‌های تخصصی دولت، با این خواسته مخالفت شده است ولی پس از گذشت زمانی طولانی و بعد از تقدیرهای انتقاد برانگیز ضرغامی از احمدی‌نژاد به یکباره بیش از هزار میلیارد تومان از اموال وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهالی جام جم بدون هیچ چشم داشتی واگذار شد تا حرف و حدیث ها درباره دولت در آخرین روزها نیز بر زبان ها جاری باشد.

یکی از منتقدین اصلی این واگذاری ساکنین بهارستان بودند که در طول یک هفته گذشه بارها مخالفت خود را با این حاتم بخشی ابراز داشتند.غلامرضا تاجگردون، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از جمله نمایندگانی است که از این اقدام به شدت انتقاد کرده و می‌گوید: واگذاری اموال ضوابطی دارد که باید طبق آن عمل شود. یا باید بابت رد دیون باشد یا بابت آن پول دریافت شود که به نظر می رسد این واگذاری خارج از این محدوده است به همین علت سازمان حسابرسی و مجلس به موضوع ورود خواهد کرد تا بررسی بیشتری انجام شود.

نمایشگاه بین اللملی تهران یکی از مهمترین مکانهایی است که تولیدکننندگان داخلی با تقبل کمترین هزینه می توانند با خریداران و فروشندگان داخلی و خارجی خود ملاقات کرده و ضمن تبادل نظر، بسیاری از قراردادهای مهم تجاری خود را در همین مکان پایه ریزی ‌کنند.

ارسلان فتجی پور ضمن بیان این مطلب به خبرنگارتابناک، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی همواره یکی از راه های کوتاه کردن فاصله بین عرضه کنندگان و تولیدکنندگان بوده است و به همین خاطر شاهدیم که در کشورهای در حال توسعه یا کشورهای توسعه یافته جهان هرساله تعداد زیادی نمایشگاه تخصصی در موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به معدود بودن اماکن نمایشگاهی در کشورمان، گفت: اصولا در ایران ما مکانهایی که برای برگزرای نمایشگاه های تخصصی باشد را کم داریم و تنها مکان نمایشگاهی که در پایتخت ظرفیت و استعداد برگزاری نمایشگاه‌های بین اللملی در زمینه های تخصصی همچون صنعت نفت و گاز، قطعات ماشین، راه سازی، لوازم خانگی، پتروشیمی و  صدها گرایش مختلف وجود دارد همین محل نمایشگاه بین اللملی تهران بوده و هست که متاسفانه چند سالی است دولت به این و آن پیشکش می‌کند.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، دولت در روزهای پایانی خود نمی تواند تصمیمی را بگیرد که تبعات آن دامن دولت بعدی را بگیرد، گفت: متاسفانه دولت دهم به جای اینکه دست از حاشیه سازی بردارد و در هفته‌های انتهایی خدمت خود به فکر اتمام کارهای نیمه تمام و تنظیم گزارشهای لازمه برای ارائه به مدیران بعدی دولت باشد، با طرح مباحثی همچون واگذاری نمایشگاه بین اللملی به صدا و سیما سبب می شود تا هم این اندک زمان باقی مانده در اختیار دولت دهم صرف منازعات شود و هم اینکه مدتی وقت مسئولان دولت یازدهم صرف حل مشکلی شود که دولت قبلی برای وی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به عدم رضایت کارشناسان بخش خصوصی و  دولتی از این واگذاری گفت: معلوم نیست مبنای این تصمیم گیری چه بوده است که هم فعالان بخش خصوصی از جمله اعضای اتاق بازرگانی و هم مدیران بخش دولتی همانند مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی از این اقدام انتقاد کرده اند و به جز چندین نفر؛ کس دیگری از این بخشش حمایت نکرده است.

این موضع گیری فتحی پور و تاج گردون در حالی است که برخی نمایندگان دو منظور عمده را در پس پرده این ماجرا می دانند. ایجاد زمینه‌های تقابل صدا و سیما با دولت یازدهم از یکسو و قدردانی از تعاریف پر آب و تاب ضرغامی در مراسم تقدیر از احمدی نژاد، از سوی دیگر از جمله دلایلی هستند که به نظر نمایندگان مردم در مجلس می توانند باعث این بخشش هزار میلیارد تومانی شده باشد.


منبع: تابناک

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر