دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 13300
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1394 19:31
به گزارش  راه امروز،  محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگوی پیشخوان خبر که موضوع آن تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش بود با تاکید بر اینکه بسیاری از امور معطل مانده جوانان به تفکیک ربطی ندارد گفت: هر کدام از مسائل مربوط به جوانان در دولت متولی خاصی دارد به طور نمونه وزارت کار متولی اشتغال ، وزارت فرهنگ متولی دانشگاه و بانک ها پرداخت کننده وام ازدواج هستند و فقط هماهنگی و وحدت رویه باعث می شود این وزارتخانه ها درست عمل کنند.

رستمی نبود منابع مالی مورد نیاز را عاملی دانست که سبب شده است اشتغال ، ازدواج و پرداخت وام به جوانان با مشکل مواجه شود و افزود: از آنجا که تمامی وزارتخانه ها هم سطح یکدیگر هستند ، اجرای مصوبات و دستورات وزارت ورزش و جوانان برای سایر وزارتخانه ها الزام آور نیست .

رستمی

 

وی ادامه داد: در حالی که اگر سازمان ملی جوانان زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شود ، مصوبات آن به علت اینکه دستور از بالا به پائین است برای تمامی وزارتخانه ها لازم الاجراست.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه به جوانان باید نگاه فرصت محور داشت اظهار داشت : باید یک استراتژی واحد در مورد جوانان پذیرفته شود و آن اینکه جوان یک پتانسیل و فرصت عظیم است که می تواند در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بیشترین نقش را داشته باشد.

در بخش دیگری از این گفتگو بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی از طریق ارتباط تلفنی کاستن از تعداد وزاتخانه ها و ادغام سازمان امور جوانان و سازمان تربیت بدنی را اشتباه دانست و تصریح کرد: با ادغام این سازمان ها،  مباحثی همچون اشتغال ، اوقات فراغت، دانشگاه ، مسائل فرهنگی و اجتماعی جوانان کاملا معطل مانده است.

 

نعمتی

 

نعمتی با تاکید بر اینکه امور جوانان باید از وزارت ورزش منفک شود گفت: هر چند من موافق این تفکیک هستم اما معتقدم این کار نباید از طریق طرح مجلس انجام شود و باید دولت لایحه ای آزمون شده و برنامه ریزی شده را به مجلس بیاورد تا نمایندگان در فرصت کافی لایحه را بررسی و تصویب کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه نه دولت دهم و نه دولت یازدهم تاکنون اساسنامه وزارت ورزش و جوانان را ارائه نداده اند افزود: وزارت ورزش و جوانان متولی رصد کردن امور نیست بلکه متولی اجرای مسائل مرتبط با جوانان در کشور است و اگر قرار است در حوزه جوانان اتفاقی بیفتد باید به دست وزارتخانه باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر