شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 1231
تاریخ انتشار: 24 تير 1392 20:38
مشاور نخست وزیر عراق گفته بود: قبل از این احمدی نژاد درخواست سفر به عراق را داشت ولی به دلایل مربوط به آیین های تشریفات و نبود رئیس جمهور طالبانی، این سفر عملی نشده بود.

احمدی نژاد در غیاب طالبانی رئیس جمهور عراق به این کشور سفر می کند.

به گزارش  راه مردم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت عراق اعلام کرد محمود احمدی نژاد که در آخرین روزهای حضور در سمت ریاست جمهوری ایران قرار دارد قصد دارد روزهای پنج شنبه و جمعه آینده به عراق سفر کند.

احمدی نژاد بنا به دعوت گذشته جلال طالبانی رئیس جمهور عراق به این کشور سفر می کند. این در حالی است که طالبانی به دلیل بیماری شدید، هم اکنون در آلمان در حال درمان است.

این سفر احمدی نژاد به عراق در حالی انجام می شود که همتا و مقام دعوت کننده او، حضور ندارد.
بنابه گفته دولت عراق، قرار است خضیر الخزاعی معاون رئیس جمهور عراق، میزبان او در این سفر باشد.

علی موسوی مشاور نخست وزیر عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: احمدی نژاد براساس دعوت گذشته جلال طالبانی به عراق سفر می کند. این سفر به دلیل بیماری طالبانی به تاخیر افتاده بود. معاون رئیس جمهور عراق میزبان احمدی نژاد خواهد بود.

مشاور نخست وزیر عراق ادامه داد: احمدی نژاد در این سفر با نوری مالکی نخست وزیر عراق دیدار می کند و به زیارت مکان های مقدس در نجف و کربلا خواهد رفت.

موسوی قبل از این در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفته بود: قبل از این رئیس جمهور ایران درخواست سفر به عراق را داشت ولی به دلایل مربوط به آیین های تشریفات ، این سفر عملی نشده بود. مشکل پروتکولی این بود که طالبانی رئیس جمهور عراق باید از احمدی نژاد برای سفر دعوت کند اما وضعیت جسمی طالبانی مناسب نیست و او همچنان تحت درمان است و تغییری در وضعیتش روی نداده است.

این دومین سفر احمدی نژاد به عراق است. او اسفند 1386 نیز به بغداد رفته بود.

پیش از این رسانه های دولتی گفته بودند سفر اخیر احمدی نژاد به مسکو، آخرین سفر او بود اما این خبر نشان می دهد چنین چیزی صحت ندارد و سفرهای رئیس دولت دهم همچنان ادامه دارد.
استقبال جلال طالبانی رئیس جمهور عراق از احمدی نژاد در نخستین سفرش به بغداد



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر