يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 1217
تاریخ انتشار: 23 تير 1392 15:28
كنسرت گروه ساز هاي ايراني « شاهو» به آهنگسازي و رهبري «حامد صغيري» اول مرداد ماه۱۳۹۲ در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار مي شود.

به گزارش راه مردم، «مينا حسن زاده» مسوول روابط عمومي گروه موسيقي «شاهو» روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با بيان اين مطلب افزود:اين اجرا كه ساعت ۲۲ انجام خواهد شد،شامل هشت قطعه سنتي و ايراني است كه نزديك به يك ساعت و نيم به طول مي انجامد.
حسن زاده اضافه كرد: گروه شاهو، متشكل از ۵۳ نوازنده و خواننده موسيقي ايراني است كه موسيقي چند صدايي، با بهره گيري از رديف دستگاهي و موسيقي مقامي و نواحي ايران را ارائه مي دهد.«حامد ابراهيمي» سرگروه نوازندگان ،«سعيد كريمي» و «ابراهيم اكبرزاده» خوانندگان رپرتوار جديد گروه شاهو در اين كنسرت هستند.

وي همچنين افزود: در اين كنسرت هشت قطعه در يك بخش اجرا مي شود كه به غير از دو قطعه آوازي با نام هاي قمار عاشقانه با شعري از مولانا و آوازي ديگر در دستگاه نوا، بقيه قطعات با نام هاي آشنايان ره عشق، تاب بنفشه، دست مرحمت و ... به صورت اركسترال و چند صدايي اجرا مي شود.

حسن زاده توضيح داد:اين موسيقي كه گروه شاهو اجرا مي كند، تلفيقي از چند نگاه و چند سبك موسيقي رايج است و يك كار و فضاي جديد محسوب مي شود كه در موسيقي هاي گذشته تجربه نشده است. قسمتي از آن فضاي موسيقي تنبور نوازي است و قسمتي ديگر وام گرفته از موسيقي دستگاهي است كه به صورت تركيبي عرضه مي شوند.

به گفته مسوول روابط عمومي اين گروه ،قيمت بليط هاي اين كنسرت از ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان است و علاقه مندان مي توانند از طريق سايت هاي فروش مي توانند اقدام به تهيه بليط كنند.
حس زاده همچنين از اينكه در ايام ماه مبارك رمضان امكان برگزاري كنسرت هاي موسيقي سنتي براي فعالان اين عرصه فراهم شده است ،اظهار خرسندي كرد.

به گزارش ايرنا،گروه موسيقي شاهو فعاليت خود را از سال ۱۳۷۹ با تكيه بر قدمت و اصالت ساز كهن و باستاني «تنبور» و بهره گيري از سازهاي مهجور و نه چندان متداول ايراني مثل چنگ آغاز كرد.بازسازي، احيا و بكارگيري سازهايي كه طي سال ها به دست فراموشي سپرده شده يا كمتر مورد توجه آهنگسازان و نوازندگان قرار گرفته از جمله مهمترين اهداف اين گروه موسيقي است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر