يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 11720
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1394 10:40

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اراک ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در دو ماهه ابتدایی سال ۹۴، تراز تجاری کشور مثبت شده است؛ به این معنی که در دو ماه گذشته میزان صادرات ۱.۵ میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است.

وی افزود: در ۱۸ ماه گذشته عمده واگذاری‌ها در کشور، واگذاری به بخش خصوصی بوده و کشور کم‌کم از حالت رکود خارج شده است و یک گام هم به سمت پیشرفت برداشته‌ایم.


وزیر دادگستری تصریح کرد: بحث خصوصی‌سازی و کوچک کردن بدنه دولت از مهمترین مسائلی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید ویژه‌ای دارند و در یک سال اخیر در بسیاری از عرصه‌ها تحقق پیدا کرده است.


پورمحمدی خاطر نشان کرد: اقتصاد باید خصوصی شود تا بتواند رشد و رویش پیدا کند و در این صورت است که اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کند.


وی افزود: فرآیند ایجاد دولت الکترونیک و جریان آزاد اطلاعات در کشور باید شتاب بگیرد و مردم باید بدانند که مسئولان و مدیران چه می‌کنند. مردم باید از تصمیمات، اقدامات و واگذاری‌ها مطلع باشند.


وزیر دادگستری ادامه داد: ما در دولت اتاق در بسته و پستو نداریم و نباید داشته باشیم. مردم باید بدانند مدیران چه می‌کنند. مسئولین باید در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرند تا با فساد، مبارزه و از هر گونه فساد جلوگیری شود.


پورمحمدی تصریح کرد: برخی از پرونده‌های فسادی که در حال حاضر در حال بررسی است، ناشی از بی‌انضباطی‌ و بی‌نظارتی‌های قبلی بوده که مشکلاتی را بر کشور تحمیل کرده است.


وی افزود: باید با حسن ظن، اعتماد و نظارت فراگیر، به حل مشکلات فعلی کشور بپردازیم.


وزیر دادگستری گفت: در عرصه بین‌المللی و جهانی نیز باید طوری عمل کنیم که عزت ما در تمامی عرصه‌ها حفظ شود. اما نباید خود را کنار بکشیم تا دشمنان هر چه می‌خواهند در مورد ما در رسانه‌هایشان بگویند؛ این کنار کشیدن برای ما مخاطره‌آفرین است. چرا باید ما در جهان به تروریست بودن متهم شویم؟ چرا باید به بر هم زدن نظامات بین‌المللی متهم شویم؟ ما باید با استدلال و منطق، دشمنان را شکست دهیم.


پورمحمدی ادامه داد: کنار کشیدن ما باعث می‌شود که دشمن جبهه بگیرد و سلاح دشمن، تیزتر شود؛ در حالی که می‌بینیم از دو سال پیش تاکنون سلاح آمریکا و اسرائیل برای ما کٌندتر شده است، ضمن اینکه عزت مردم نیز صفر شده است.


وی تصریح کرد: ما حق نداریم صحنه را خالی کنیم و جا بزنیم و چون دشمن حیله‌گر است و بر سر حرف‌های خود نیست، کنار بکشیم. باید با قاطعیت حق‌مان را بگیریم. البته باید در این مسیر بسیار دقت داشته باشیم.


وزیر دادگستری با اشاره به مناسبت‌های رحلت امام (ره) و نیمه شعبان، گفت: امروز پرچم انتظار امام زمان (عج) در دست ماست. ما از مردم مظلوم یمن، عراق، فلسطین و سوریه دفاع می‌کنیم و همه این فعالیت‌ها در جهت فلسفه مهدویت است و از خدا می‌خواهیم که ظهور مٌصلح کل را هر چه زودتر محقق سازد.


پورمحمدی افزود: امام (ره) یک منتظر حقیقی بود و منتظری بود که در گوشه‌ای ننشست، بلکه نشان داد منتظر بودن یعنی؛ جوشش و حرکت.


وی بیان کرد: امام (ره) یک الگو برای همه مدیران، رهبران دینی ما، فیلسوف‌ها، متفکرین، نظامیان و تمامی اقشار جامعه بود.


وزیر دادگستری اظهار داشت: امام (ره) به خوبی دشمنان خود را می‌شناخت و هرگز از مسیر اصلی خود منحرف نشد؛ این دشمن‌شناسی از صفات بارز امام (ره) بود. امام (ره)، دشمن اصلی ما را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست که اگر بگو مگویی در بین افراد وجود دارد، نباید ما را از دشمن اصلی‌مان غافل سازد.


پورمحمدی بیان کرد: امام (ره) با عقلانیت و تدبیر عمل می‌کرد، اما در عین حال محافظه‌کار نبود و جسور بودن و شجاعت ویژگی بارز امام (ره) در عین عقلانیت بود.


وی افزود: امام بزرگوار اهداف بلندی داشت که امروز نیز ما هر چه تلاش می‌کنیم نتوانسته‌ایم آن اهداف بلند را به طور کامل محقق سازیم و به آن اهداف هنوز نرسیده‌ایم و این نشان از برنامه‌ریزی دقیق و تفکر والای امام (ره) دارد که یک جامعه متعالی را می‌خواست.


وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: حکومتی کامل است که به تمام نیازهای مادی و فرهنگی مردم پاسخ گوید و امام (ره) چنین حکومتی را طرح‌ریزی کرد و پیش‌روی ملت گذاشت.





منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر