يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 11089
تاریخ انتشار: 17 فروردين 1393 23:36
به گزارش راه مردم، خبرنگار سی ان ان گفت خبری که درباره ی دریافت سیگنال در یک کشتی مخابره شده است بدون اطلاع واحد هماهنگی جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده ی مالزی، منتشر شده است.

جیم کلانسی خبرنگار شبکه ی تلویزیونی سی ان ان در گزارشی زنده از کوالالامپور درباره ی آخرین اخبار مربوط به هواپیمای ناپدید شده ی خطوط هوایی مالزی گفت: آخرین خبری که منتشر شده است مربوط به یک کشتی است که سیگنالی دریافت کرده است. خبرنگار خبرگزاری شین هوا سوار بر این کشتی بوده است.

وی این خبر را برای خبرگزاری شین هوا منتشر کرده است. مطلبی که این خبرنگار منتشر کرده است مربوط به تیم جستجو و واحد هماهنگ کننده ی جستجو در پرث استرالیا نیست. هشام الدین حسین؛ معاون وزیر راه و ترابری مالزی؛ در واکنش به این خبر گفت این خبر امید دیگری را پدید آورد اما مقامات مالزی عمدتا تمایل ندارند که تا زمان تائید شدن اخبار موضع گیری کنند.

ادامه جستجوها

با استقرار دستگاه موقعیت یاب جعبه سیاه هواپیما در اقیانوس هند، جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی در زیر آب ادامه دارد.

بیش از چهارهفته از ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی می گذرد و با استقرار دستگاه موقعیت یاب جعبه سیاه در اقیانوس هند عملیات جستجو در اعماق دریا متمرکز شده است.

دو کشتی مجهز به تجهیزات ردیابی آوایی در دریا (سونار) که اخیراً به گروههای جستجو ملحق شده اند می تواند به یافتن جعبه سیاه هواپیما، محتوی صدا و اطلاعات ضبط شده کابین، کمک کند.

جعبه سیاه به فرستنده ای مجهز است که پالس ارسال می کند.

به کمک این پالس ها می توان موقعیت جعبه سیاه را زیر آب شناسایی کرد، اما باتری هایی این فرستنده ممکن است تنها سی روز دوام بیاورند.

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر