شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 11080
تاریخ انتشار: 16 فروردين 1393 21:22
شاید قهرمان لیگ مشخص شود

از بوی قهرمانی تا طعم تلخ سقوط!

به گزارش راه مردم،  هفته بیست و نهم لیگ برتر در شرایطی از فردا ( یکشنبه ) شروع می شود که احساسات پیچیده ای بر لیگ حاکم است؛ از به مشام رسیدن بوی قهرمانی گرفته تا چشیدن طعم تلخ سقوط به دسته پایین تر. اتفاقات در یک هفته مانده به پایان بازی های این فصل چنان رقم خورده که یکی چشم به موفقیت دشمن دیرینه دارد و دیگری هم معادلات را برای قهرمان شدن کنار هم می چیند.
 

فولاد – استقلال

بدون تردید مهمترین و سرنوشت ساز ترین بازی لیگ؛ فولاد در حال حاضر با سه امتیاز بیشتر نسبت به تیم های پرسپولیس و نفت، 54 امتیازی و صدرنشین است. این تیم در نیم فصل دوم لیگ شکستی نداشته است و موفق ترین نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است. فولاد می داند که شکست دادن استقلال در اهواز می تواند راه را برای قهرمانی دومش در لیگ برتر هموار کند. شاگردان فرکی در نیم فصل دوم فراتر از انتظار ظاهر شده اند و حالا سرنوشت قهرمانی در دستان خودشان است. این تیم از دو بازی پیش رو 4 امتیاز می خواهد تا برجام قهرمانی بوسه بزند.


شکست دادن استقلال در اهواز می تواند فولاد را در همین هفته هم قهرمان کند به شرطی که پرسپولیس و نفت هم روز یکشنبه ناکام شوند. اما با توجه به آماری که این تیم اهوازی برابر استقلال دارد شاید یک امتیاز این بازی دشوار هم بتواند رای قهرمانی فولادی ها را صادر کند.


فولاد تا به حال در اهواز فقط یک بار استقلال را شکست داده است و چهار بار هم مغلوب تیم پایتخت نشین شده است. این مورد را باید به بازی نه چندان دشوار اهوازی ها در هفته پایانی هم اضافه کرد تا متوجه شد یک امتیاز هم می تواند کار فرکی و شاگردانش برای قهرمانی را پیش ببرد.


اهوازی ها در آخرین دیدارشان در لیگ باید برابر گسترش فولاد در تبریز به میدان بروند و می توانند دلخوش به آن بازی هم باشند که حداقل روی کاغذ کار چندان دشواری پیش رو ندارد. اما علاوه بر این موارد باید به انگیزه استقلال در این بازی هم اشاره کرد. شاگردان قلعه نویی دو بازی پی در پی است که در لیگ باخته اند و اصلا دوست نداند در متحمل شدن شکست هت تریک کنند.


این تیم البته بعد از 50 روز هم بالاخره طعم پیروزی را چشید و تیم الجزیره را در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شکست داد؛ بردی که از لحاظ روحی قلعه نویی و شاگردانش را سرحال آورد تا با روحیه ای مضاعف پا به اهواز بگذارند.


استقلال می داند تساوی در این دیدار شانس دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر را از این تیم می گیرد و شکست خوردن هم سهمیه آسیایی شدن در فصل بعد را از چنگال آبی ها درمی اورد. در نتیجه همه این موارد دست به دست هم می دهد تا استقلال 50 امتیازی که حالا در رتبه چهارم جدول ایستاده برای شکست دادن فولاد به میدان برود.

 

پرسپولیس – راه آهن

شاید در هیچ برهه ای از تاریخ پرسپولیس این قدر چشم انتظار موفقیت استقلال نبوده است؛ سرخ های پایتخت پیش از بازی های این هفته با 51 امتیاز در رتبه دوم ایستاده اند و امیدوارند تا رقیب سنتی شان در اهواز تیم فولاد را شکست دهند تا آنگاه با توجه به پیروزی احتمالی بر راه آهن صدرنشین شوند و سرنوشت قهرمانی را به دست بگیرند.


تفاضل گل مثبت 18 این تیم وضعیت پرسپولیس را برای قهرمان شدن مساعد تر کرده است. سرخ ها که تا همین چند وقت پیش به علت مشکلات عدیده شانسش برای قهرمانی را از دست داده بود حالا بخت زیادی برای قهرمانی دارند. لغزش فولاد کافی است تا پرسپولیس که دو بازی اخیرش در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته صدرنشین شود و آن وقت برای رسیدن به قهرمانی در اهواز با تیم استقلال خوزستان مبارزه کند.


در سوی دیگر هم تیم راه آهنی به میدان می رود که حال و روز چندان خوشی ندارد؛ دو بازیکن این تیم یعنی عبدی و آشوبی محروم شده اند و مالک آنها یعنی بابک زنجانی هم که همچنان روزهای دشوارش در اوین را سپری می کند. یکی از تیم های خصوصی ایران که می رفت روزهای خوبی را تجربه کند حالا با بحران مالی روبرو است . البته این بحران چندان مانع از عملکرد فوتبالی راه آهنی ها نشده است و این تیم در 5 بازی گذشته اش شکستی نداشته و دو مساوی و سه برد در کارنامه به ثبت رسانده است.


ذوب آهن – داماش

دوئل قعر جدولی ها! جذابیت این بازی اگر از بازی فولاد – استقلال بیشتر نباشد کمتر هم نیست؛ داماشی ها با 25 امتیاز، هم امتیاز با فجر سپاسی یک رده تا سقوط به جمع مثلث قعرنشین فاصله دارند و شکست در این دیدار می تواند پای این تیم که روزهای بحرانی را از لحاظ مالی سپری می کند به منطقه بحران باز کند.


البته شرایط برای تیم ذوب آهن بحرانی تر است؛ این تیم که حالا با 23 امتیاز فقط مس را پایین تر از خود می بیند به خوبی می داند که شکست در این دیدار کارش را سخت می کند و آنگاه باز هم باید برای بقا در پلی آف بازی کند. شانسی که ذوبی ها می توانند دلخوش به آن باشند آمار بازی هایشان برابر داماش در اصفهان است. داماش هرگز در اصفهان نتوانسته ذوب آهن را شکست دهد.


البته علاوه بر این بازی ها باید به دیدار تیم های نفت و گسترش فولاد هم اشاره کرد که برای نفتی ها و سایر بالانشینان لیگ هم مهم است. نفتی ها هم امتیاز با پرسپولیس در رتبه سوم جدول ایستاده اند و منتظر لغزش سایر تیم های بالانشین هستند تا بتوانند بر جام قهرمانی بوسه بزنند. این تیم البته برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا که از دوره جدید به سه تیم کاهش یافته است به شدت مبارزه می کند.


منبع: فرارو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر