شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 11020
تاریخ انتشار: 13 فروردين 1393 09:54
اظهارات رئیس ستاد مشترک آمریکا درباره دیدگاه واشنگتن و تل آویو نسبت به ایران، پاسخ ایران به ادعاهای رئیس جمهور یمن، ادامه فضاسازی رسانه های غربی علیه نماینده ایران در سازمان ملل، طرح ایران برای تشکیل یک ساختار همکاری منطقه ای و پیش بینی افزایش چشمگیر سفر گردشگران بین المللی به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان در ایران است.

تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سال 2014


به گزارش راه مردم،  اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره رویکرد ایالات متحده و رژیم اسرائیل نسبت به ایران، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه برخی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. به نوشته «بلومیرگ»، مارتین دمپسی گفته دیدگاه اسرائیل درباره میزان نزدیک بودن دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته ای، در حل نزدیک شدن به دیدگاه مقامات آمریکایی در این زمینه است. وی اظهار داشته: «در ابتدا، عقربه ساعت های ما با سرعت یکسانی حرکت نمی کرد. اما اکنون ساعت های ما نسبت به دو سال پیش با هم هماهنگ تر شده است».


تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سال 2014


پاسخ ایران به ادعاهای رئیس جمهور یمن درباره «مداخله» ایران در امور این کشور، موضوع دیگری است که در برخی مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. «شانگهای دیلی» می نویسد مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز گذشته ادعای دخالت این کشور در امور داخلی یمن را رد کرده و گفته این گونه ادعاها بی پایه و اساس است. افخم گفته: «این گونه اتهامات بی اساس گهگاه مطرح می شود، اما نادرست بودن این ادعاها کاملاً مشخص است». رئیس جمهور یمن دو روز پیش ایران را به حمایت از تجزیه طلبان جنوبی و شورشیان شمالی یمن متهم کرده بود.


تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سال 2014


اما باید اشاره کرد که فضاسازی مطبوعات غربی علیه نماینده جدید ایران در سازمان ملل، امروز نیز ادامه یافته است. در این زمینه، سایت شبکه خبری «نیوز مکس» اظهارات یکی از کارکنان سفارت آمریکا در زمان تسخیر این سفارت را بازتاب داده که خواستار جلوگیری از ورود نماینده ایران به آمریکا شده است. به نوشته این سایت، بری روزن گفته روزی که وزارت خارجه آمریکا ویزای ورود به این کشور را برای حمید ابوطالبی صادر کند، روز «شرمندگی کامل» برای آمریکا خواهد بود. روزن همچنین مدعی شده پذیرش ابوطالبی از سوی دولت آمریکا، به معنای توهین به «گروگان های سابق» و نشانه ای از ضعف باراک اوباما خواهد بود.


تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سال 2014


در میان دیگر مطالب، خبرگزاری کویت از تصمیم رئیس جمهور ایران برای اعلام «ابتکار همکاری منطقه ای» خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، قصد دارد ابتکاری را برای شکل دادن به یک ساختار همکاری منطقه ای مطرح نماید. به گفته امیرعبداللهیان، ایران اعتقاد دارد که تأمین امنیت منطقه، مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است. وی تأکید کرده که در حال حاضر، منطقه در معرض تهدید ایدئولوژی های بنیادگرایانه و تروریستی قرار دارد.


تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سال 2014


در نهایت، در مطلبی در حوزه گردشگری، سایت خبری «بیزنس اینسایدر» از تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری جهانی در سال جدید میلادی خبر داده است. به نوشته این سایت، موسسات تور و گردشگری غربی اخیراً با افزایش تقاضای رزرو بلیت برای گذران تعطیلات در ایران مواجه بوده اند. از دید سایت مذکور، این موضوع با بهبود روابط ایران و غرب مرتبط دانسته است. این سایت در ادامه به بررسی وضعیت درخواست برای سفر به ایران در انگلیس پرداخته و اشاره می کند که یکی از شرکت های انگلیسی، 9 تور ایران را برای سال 2014 برنامه ریزی کرده که ظرفیت پنج تای آن ها تکمیل شده است. در حالی که سال گذشته تنها دو تور برای ایران وجود داشت که هیچ یک به ظرفیت نرسیدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر