شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 10572
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1392 22:08


به گزارش راه مردم، به نقل از اسكاي نيوز، در حالي كه رويارويي نيروهاي روسيه و اوكراين در مرزهاي كريمه ادامه دارد، ‌اين گروه از مسكو خواستند تا با كيف مذاكره كند. در بيانيه G7 آمده است كه: " ما رهبران كانادا، فرانسه، آلمان، بريتانيا، ايتاليا، ژاپن و ايالات متحده به همراه رئيس شوراي اروپا و رئيس كميسيون اروپا، نقض آشكار حاكميت و تماميت ارضي اوكراين توسط فدراسيون روسيه را محكوم مي كنيم. همچنين ما تصميم گرفته ايم در اجلاس G8 در ماه ژوئن كه در شهر سوچي روسيه برگزار مي شود، حاضر نشويم."


در همين حال، اخباري مبني بر اداي وفاداري رئيس نيروي دريايي اوكراين به رهبران طرفدار روسيه در منطقه كريمه گزارش شده است. صدها نفر از نيروهاي روسي نيز يك پايگاه نظامي اوكراين را در نزديكي پايتخت كريمه در سيمفروپل احاطه كرده اند و مانع ورود و خروج سربازان شده اند. در اين محاصره دست كم 17 دستگاه خودرو نظامي با پلاك روسيه مشاهده مي شود. در همين حال نخست وزير اوكراين اين اقدام روسيه را يك اعلان جنگ به كشور دانست. وزير امورخارجه آمريكا نيز طی روزهای قبل به دفعات از پشتيباني قوي امريكا از حاكميت اوكراين سخن گفته است. گفتني است دولت كيف همچنان بر وفاداري ناوگان درياي سياه اوكراين به اين كشور خبر مي دهد. با اين توصيفات، به نظر مي رسد امريكا در مقابل روسيه همچنان بر گزينه هاي سياسي، ديپلماتيك و اقتصادي متمركز است. جان كري كه پيش از اين روسيه را به " اقدام باورنكردني تجاوز" متهم كرده بود گفت: " مسكو نمي تواند در قرن 21 رفتارهاي قرن 19 با حمله به يك كشور تكرار كند."


وي از " عواقب بسيار جدي" اقدام مسكو سخن گفت و افزود: " كشورهاي G7 آماده اتخاذ سياست منزوي كردن روسيه هستند." جان كري از اقداماتي مانند منع صدور ويزا، مسدود كردن دارايی ها،‌ انزواي تجاري و تغيير سرمايه گذاري به عنوان گام هاي احتمالي امريكا صحبت كرد. البته تحليل گران مي گويند اقدامات ايالات متحده تاثيرات اندكي خواهد داشت مگر اينكه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا نيز که روابط تجاري عميقي با مسكو دارند به امريكا بپيوندند. در مقابل، پوتين اقدامات نظامي مذكور را در راستاي دفاع از شهروندان روسي اوكراين و منافع اتباعش توجيه كرده است.


ال اچ وي نيوز




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر