يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 10461
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1392 17:01
به گزارش راه مردم به نقل از «انتخاب»، وی در بخش دیگری بیان داشت: - آنها که فکر می کنند فضا آنچنان باز شده که بتواننند دوباره به مقدسات اهانت کنند تحلیل‌شان اشتباه است. گذشت آن روزهایی که شما اهانت می کردید و مسئولان از شما حمایت می کردند.

مهمترین محورهای سخنان سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بدین شرح است:

- راهپیمایی باشکوه امسال معنای آن جز رابطه محبت مردم با حکومت و حکومت با مردم نبود. از نگاه دین باید رابطه حاکمان با مردم باید رابطه محبت باشد.

- مسئولان نباید به گونه ای عمل کنند که گویا در برج عاج ایستاده است. باید چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار شود.

- اولین حاکمی که صندوق انتقاد و پیشنهادات برای مردم قرار داد امیر المومنین امام علی (ع) بود.

- نور چشمی برای حاکمان و مسئولان نباید مطرح باشد هرکس که تخلف کرد او را تحویل قانون بدهند. همه مردم نور چشم اند.

- عدالت محوری یعنی آنکه برای حاکم آنچه مطرح است عدالت باشد. یعنی رانت سیاسی و اقتصادی نه.

- در ابتدای انقلاب شعار کلیدی "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" را داشتیم. به حمدالله این استقلال در عرصه فرهنگی شکل گرفت. در عرصه سیاسی به استقلال سیاسی رسیدیم و کشوری مستقل و متکی به آری مردم عزیز داریم. یک جنبه استقلال، استقلال اقتصادی است که به شکر خدا از اول انقلاب تا کنون گام‌های بلندی برداشته شده اما هنوز باید گام‌ها بلندتری برداریم تا به آن استقلال برسیم. ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بلندی در این مسیر بود.

- اکنون بهترین فصل برای استقلال اقتصادی اکنون است. نیروی متخصص بسیار زیاد داریم. در این 35 سال زیرساخت ها فراهم شده و سرمایه‌های ما از جمله نفت و گاز ما در دنیا روی هم رفته رتبه نخست را دارد با این زمینه ها می توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم . این یعنی در مصاف با دشمنان می توانیم مقاومت کنیم.

- اقتصاد مقاومتی متکی به دانش بومی است، عدالت بنیان است، درون‌زاست و برون گراست.

- در اقتصاد مقاومتی هیچ امیدی به دشمنان این نظام نداریم و اقتصاد مقاومتی باطل السحر تمام تحریم ها است.

- متاسفانه موج اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی در دنیا از سوی استکبار سریع شده و دلیل آن این است که موج خیزش اسلامی در حال گسترش است.

- دشمنان از اسلام ناب که خواستگاهش در ایران اسلامی است بسیار وحشت دارند.

- در رسانه های خود در در بوق اسلام هراسی می دمند. برای تروریست‌های آدمکش سوریه مدام سلاح می فرستند. آمریکا بعد از مذاکرات ژنو 2 کمک به تروریست های سوریه را افزایش یافته و عربستان سعودی هم نیز پشت سرهم نیرو می فرستد. در مقابل شب گذشته دیدیم که ارتش سوریه این نیروها را قهرمانانه به درک واصل کرد.

- در بحرین اقلیتی بر اکثریت مسلمانان حاکمند و اجازه نفس کشیدن را به اینها نمی دهند.

- بیش از 100 نفر تاکنون به شهادت رسیده اند. کسانی که وابسته به استکبارند این جنایات را انجام می دهند.

- برادران و خواهران ما در بحرین مظلومند و رسانه های دنیا جنایات دشمنان را انعکاس نمی دهند.

- در آفریقای مرکزی مسیحیان تندروی افراطی را به جان مسلمانان انداخته‌اند و وحشیانه می کشند. 70 نفر از زنان و کودکان تنها یک روستا را قتل عام کردند و در برابر این رفتار ها سازمان های بین المللی ساکتند.

- اینها خوب می‌دانند که رژیم صهیونیستی منفورترین دشمن مسلمانان هستند. دشمنان ذلیلانه می‌خواهند بروند به این رژیم ادای احترام کنند.

- معاون وزیر خارجه آمریکا با رفتن به سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که ما دشمن مسلمانان هستیم.

- آنگلا مرکل با سخنان خود در کنار رژیم صهیونیستی می‌خواهد به مسلمانان پیام بدهد که ما شمشیر را از رو بر شما کشیده ایم.

- آنچه خنده دار است اینکه دولت جنایت کاری مانند آمریکا که زندان های گوانتانامو و اروپا را دارد می‌آید و دم از حقوق بشر می زند؛ این مسخره است.

- اینها با اسلام طرفند و ایران اسلامی با تمام قدرت در برابر دنیای استکبار ایستاده است.

- طی این چند ماه روزنامه‌ای ولایت امام علی(ع) را زیر سوال برد. روزنامه دیگری حکم اسلامی قصاص را غیرانسانی نامید. در این عرصه تشکر دارم و یک تذکر. از قوه قضائیه تشکر دارم که بنا به وظیفه ذاتی خود به وقت وارد شد. اما هیات محترم نظارت باید این کا ر را انجام می داد. شما باید این روزنامه را لغو امتیاز می کردید. حالا اقدام نکردید، یک بیانیه بدهید و حمایت کنید از کار قوه قضائیه.

- از وزارت ارشاد هم این انتظار است. وزارت ارشاد، ارشاد اسلامی است. طوری عمل کنید که صفت اسلامی برازنده شما باشد. اجازه نشر کتاب های فاسد را دادن مناسب شما نیست. در شان شما نیست. نظارت شما کجا رفته.

- آنها که فکر می کنند فضا آنچنان باز شده که بتواننند دوباره به مقدسات اهانت کنند تحلیل‌شان اشتباه است. گذشت آن روزهایی که شما اهانت می کردید و مسئولان از شما حمایت می کردند.

- به کار بردن الفاظ متشابه از عواملی که وحدت‌شکن است. هیچکس منکر این نیست که افراط و تفریط نکوهیده است. اما مشخص کنید افراطی ازدیدگاه شما چیست. به صراحت گفتیم و تکرار می کنیم فتنه گران 88 تندروهای افراطی بودند؛ که متاسفانه برخی از آنها سخاوتمندانه دارند پست می‌گیرند. از سوی دیگر غیرتمندانی که در مقابل این فتنه گران ایستادند را افراطی می‌نامند. غیورمردانی که صلابتشان را با شعار "مرگ بر آمریکا" نشان می دهند را افراطی می خوانند.

- برخی مردان مردی که در سال های حماسه خون جانشان را گذاشتند افراطی می نانمند. از این الفاظ متشابه دوری کنند. اگر فکر می کنید با افراطی خواندن غیرتمندان دینی می توانید آنها را از مواضع خود پشیمان کنید اشتبا ه می کنید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر