شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 10425
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1392 22:39
به گزارش راه مردم، زردپوشان سپاهان در نخستین دیدار فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در خاک قطر با نتیجه سه بر یک مغلوب السد شدند تا شروع بدی را در لیگ قهرمانان تجربه کنند. به این ترتیب پرونده نمایندگان ایران در هفته نخست با دو شکست و یک تساوی و تنها برد تراکتورسازی بسته شد.

آخرین نماینده ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، در خاک قطر به مصاف تیم قدرتمند السد قطر رفت و با نتیجه سه بر یک مغلوب این تیم شد.. زردپوشان اصفهانی که امسال هم از مدعیان قهرمانی لیگ بر‌تر ایران هستند، امیدوار بودند با اتکا به تجربیات زلاتکو کرانچار، شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، سپاهان فصل گذشته لیگ قهرمانان را در حالی به پایان رساند که نتوانست از گروه C صعود کند. تیم اصفهانی در رقابت با الاهلی عربستان، الغرافه قطر و النصر امارات، سرانجام ۹ امتیاز کسب کرد و در گروهش سوم شد.

سپاهان در فصل جاری لیگ بر‌تر هم صلابت پیشین را نداشته، هرچند در نیم فصل دوم به مراتب بهتر بود‌ و نهایتاً خود را به جمع مدعیان عنوان قهرمانی رساند، ولی تساوی اخیر این تیم مقابل مس کرمان، موجب شد بین پنج تیمی که شانس رسیدن به‌ قهرمانی را دارند، زردپوشان اصفهانی آخرین تیم باشند.

در گروه D سپاهان و الهلال عربستان شانس‌های اول صعود هستند. در این میان، هرچند السد ‌فصل گذشته در لیگ قهرمانان نبود، به واسطه برخورداری از توان ساختاری و کاریزمای تیمیِ شناخته شده، می‌تواند حریف سرسختی باشد. برای سپاهان امتیاز گرفتن در دوحه اهمیت بالایی دارد.

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های سپاهان ایران و السد قطر گفت: بازی سختی را در برابر السد پیش روی داریم. دو سال پیش سپاهان در دو بازی رفت و برگشت السد قطر را شکست داد و تیم ‌ملی ایران هم تیم ‌ملی قطر را مغلوب کرده و حال نیز سپاهان با تکیه به ملی پوشان و سایر بازیکنان با کیفیتی که ‌‌دارد، مصمم است باز هم السد را مغلوب کند.

سپاهان در حالی سه امتیاز این بازی را از دست داد که در هفته‌های آتی بازی‌های سختی در برابر لاهلی و الهلال پیش‌رو دارد. خلفان ابراهیم، بن‌هادی و تاباتا در حالی سه گل این بازی را به ثمر رسانده بودند که رائول گنزالس مهاجم پا به سن گذاشته و کهنه‌کار السد امروز از روی سکو نظاره‌گر بازی هم‌تیمی‌هایش بود.
کاربران تابناک امروز به صورت زنده این بازی را از طریق سایت پیگیری کردند.





ترکیب سپاهان اصفهان:



رحمان احمدي، شجاع خليل‌زاده، هادي عقيلي، حسين پاپي، علي کريمي، اميد ابراهيمي، مهدي شريفي، احسان حاج صفي، بولکو، علي حمودي و يعقوب کريمي


گزارش بازی:


در نیمه نخست سپاهان به جز شوت‌های کم دقت برنامه دیگری نداشت و خط میانی و حمله السد به اتکای توانمندی تاباتا و الهیدوس دروازه سپاهان را بارها با خطر روبرو کرد.


دقیقه 17 پاس تاباتا توسط خلفان ابراهیم تبدیل به گل شد تا السد پیش بیفتد. در ادامه باز هم میزبان بازی را در اختیار داشت و الهیدوس دقیقه 25 و صالح دقیقه 29 تا آستانه فروپاشی دروازه این تیم پیش رفتند که ناکام ماندند.


دقیقه 38 خروج به موقع رحمان احمدی مانع از گلزنی خلفان ابراهیم برای دومین بار شد و لحظاتی بعد ضربه الهیدوس از کنار دروازه بیرون رفت.

 سپاهان نیمه نخست را با یک گل به السد واگذار کرد.


در  نیمه دوم کرانچار محرم نویدکیا و سرجیو وندیک را بجای علی کریمی و یعقوب کریمی به میدان فرستاد تا توان تجربی این تیم را در مقابل السد افزایش دهد. سپاهان برای دقایقی توانست بازی را در اختیار بگیرد اما این شرایط چندان طول نکشید. السد هم برای کنترل بازی علی اسدالله را جایگزین صالح کرد.


اما تعویض سرمربی سپاهان موثرتر بود و حرکتی که محرم نویدکیا آغاز کرد با پاس پاپی و فریب مدافع السد توسط وندیک به شریفی رسید تا این بازیکن در دقیقه 78 گل تساوی سپاهان را وارد دروازه السد کند.


در دقایق پایانی تمارض الهیدوس درون محوطه جریمه سپاهان یک کارت زرد را برای او به دنبال داشت. دقیقه 88 نزیر بلحاج درون محوطه جریمه با ضربه ای دقیق دروازه سپاهان را گشود و حضور سوکای هم برای سپاهان سودی نداشت تا  با تیر خلاص و گل سوم تاباتا در دقیقه 2 + 90 در نهایت 3 امتیاز این دیدار نصیب السد قطر شود و سپاهان نماینده ناکام ایران در لیگ قهرمانان آسیا بعد از استقلال باشد.


پایان بازی با شکست سه بر یک سپاهان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر