جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 9827
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1392 00:25
 


به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا یکشنبه با برگزاری یک دیدار معوقه از هفته بیست و سوم و 5 دیدار از روز دوم هفته بیست و چهارم پیگیری می‌شود، دیدارهایی که پایان بخش مسابقات هفته‌های بیست سوم و بیست و چهارم لیگ است. در این بازی‌ها که نبرد تیم‌های بالای جدول و پائین جدول با همدیگر بوده، ممکن است تغییرات بسیاری را در صدر و قعر جدول ایجاد کند که در زیر به این بازی‌های اشاره می‌شود:

مس کرمان - نفت تهران
این تنها بازی معوقه از هفته بیست و سوم لیگ برتر است، مسابقه‌ای که مس بحران‌زده میزبان نفت تهران است. شکست برابر فولاد در اهواز به همکاری سومین مربی مس در لیگ سیزدهم پایان داد و با رفتن پرویز مظلومی، بار دیگر لوکا بوناچیچ هدایت تیم قعرنشین لیگ را برعهده گرفت. این تیم کرمانی در نخستین تجربه هدایتش توسط بوناچیچ در فصل جاری میزبان نفت تهران است، تیمی که با یحیی گل‌محمدی در این فصل نتایج خوبی کسب کرده است. مسی‌ها برای فرار از قعر و سقوط به 3 امتیاز این بازی نیاز دارند زیرا تساوی نیز این تیم را همچنان در قعرجدول نگه می‌دارد.

اما در سوی دیگر میدان، تیم نفت پس از پیروزی برابر سایپا، به روزهای افت خود خاتمه داد و اگر در این بازی پیروز شود، با 44 امتیاز جایگاهش در رده سوم جدول لیگ رده‌بندی لیگ قرار گرفته و به صدر جدول نزدیک‌تر می‌شود. تساوی در این بازی، اگر با برتری سپاهان برابرصنعتی همراه شود، نفت را همچنان در رده چهارم نگه می‌دارد اما شکست ممکن است این تیم را به جایگاه پنجم برساند. پس نتیجه این بازی برای نفت و سایر مدعیان قهرمانی از اهمین بالایی برخوردار است.



صبای قم - داماش گیلان
یک پیروزی و یک نساوی در تبریز، نتایج نسبتا خوبی برای تیم صبا در دو هفته اخیر بود و این تیم قمی را از جمع قعرنشینان لیگ دورتر کرده است. آنها اگر بتوانند در این بازی خانگی برابر داماش به پیروزی دست یابند، بیش از این از قعرجدول دور خواهند شد و شانس خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش می‌دهند.

اما میزبان آنها تیم بحران زده داماش است که در 5 بازی گذشته، 5 شکست را تجربه کرده و از رده هفتم به رده دوازدهم رسیده است. آنها اگر در این بازی پیروز نشوند، روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهند داشت زیرا ممکن است به مثلث فانوس بدستان رسیده و یا نزدیک‌تر شوند. البته تساوی در این بازی که ممکن است آخرین روز نشستن افشین ناظمی روی نیمکت سرمربیگری داماش باشد، هرچند برای این تیم گیلانی خوب نیست اما بهتر از شکست است.

فجرسپاسی شیراز - راه‌آهن سورینت
دومین و مهمترین نبرد قعرنشینان لیگ در شیراز برگزاری می‌شود، جایی که دو مربی اصفهانی برای نجات تیم‌های خود باید رقیب دیگر را مغلوب کنند. تیم میزبان شیرازی که با پیروزی هفته پیش در زمین داماش، به بحران هفته‌های اخیرش پایان داد و دوباره قعرجدول را به مس کرمان سپرد، برای فرار از سقوط باید در این بازی به 3 امتیاز برسد زیرا تساوی نیز این تیم را در رده پانزدهم نگه می‌دارد. پیروزی در این دیدار اما آنها را بالاتر از راه‌آهن در جدول قرار می‌دهد و یا حتی به رده سیزدهم خواهد رساند و به آینده امیدوارتر خواهد کرد.

راه‌آهنی‌ها هم پس از حذف از جام حذفی، در اندیشه این هستند که در شیراز بتوانند در نبرد 6 امتیازی قعرنشینان به پیروزی رسیده و ضمن پایان دادن به بحران 5 هفته‌ای، تا حدودی به وضعیت خود در جدول رده‌بندی لیگ بهبود بخشند. قطعا تیم پیروزی در این بازی می‌تواند برای بقا در لیگ به آینده امیدوارتر باشد اما نتیجه مساوی به سود دیگر قعرنشینان خواهد بود.

سپاهان اصفهان - صنعتی خوزستان
تساوی در تهران برابر راه‌آهن، نوار 3 پیروزی متوالی سپاهان در لیگ را پاره کرد اما این تیم هنوز این شانس را دارد که با پیروزی مقابل صنعتی خوزستان و ناکامی نفت در کرمان، هفته بیست و چهارم لیگ را با رسیدن به رده سوم به پایان برساند. این اتفاق بسیار خوبی برای شاگردان کرانچار است که می‌تواند آنها را حتی به قهرمانی در لیگ و کسب سهمیه آسیایی، امیدوارتر کند.

صنعتی هم که هفته پیش برد ارزشمندی را برابر گسترش فولاد بدست آورد، هنوز نتوانسته جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کند، به همین دلیل حداقل نباید در این مسابقه بازنده باشد تا در رده دهم باقی بماند. عبدالله ویسی که شناخت خوبی از تیم سپاهان دارد، آیا در این بازی به نفع پرسپولیس و نفت از سپاهان امتیاز می‌گیرد و یا با شکست از این تیم، رقابت در بالای جدول را حساس‌تر خواهد کرد.



ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز
دو پیروزی متوالی 2 بر یک برابر مس و سایپا، جایگاه ملوان را در رده هفتم لیگ برتر تحکیم بخشید. این تیم که با تغییرات مدیریتی از نظر مالی به شرایط مطلوبی رسیده است، اگر بتواند تراکتورسازی را در خانه‌اش شکست دهد، با این تیم تبریزی هم امتیاز شده و خود را به جمع بالانشینان جدول و کسب سهمیه آسیایی نزدیک می‌کند. البته در صورت پیروزی با بیش از 2 گل ملوان به رده ششم خواهد رسید اما در غیر اینصورت پیروزی با کمتر از 2 گل، تساوی و یا باخت، شاگردان اسکوچیچ را در رده هفتم نگه می‌دارد.

تراکتورسازی بدون سرمربی هم با هدف جبران اختلافش با صدرنشینان به این میدان مهم پای می‌گذارد. این تیم تبریزی که با پیروزی برابر راه‌آهن در جام حذفی به آرامش نسبی رسید، اگر بتواند پس از 4 هفته ناکامی، در انزلی به پیروزی برسد، فاصله خود را با 5 تیم بالای جدول کاهش داده و شانس خود برای رسیدن به قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی از لیگ را افزایش می‌دهد. حال باید دید تیم تراکتورسازی در نخستین بازی لیگ بدون سرمربی موفق ظاهر خواهد شد و یا با از دست دادن امتیاز در این بازی مهم، اختلافش با تیم‌های مدعی قهرمانی بیشتر خواهد شد.

استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان
نبرد انتقامی برای اصفهانی‌ها و یا شب بازگشت استقلال به صدرجدول. این دو تیم که سه‌شنبه هفته پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برابر هم به میدان رفتند و استقلال به لطف یک پنالتی پرحرف و حدیث مقابل رقیب اصفهانی خود را شکست داد و به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد، حالا بعد از 5 روز این بار در ورزشگاه آزادی برابر هم صف آرایی می‌کنند.

استقلالی‌ها در روزی که مجید غلام‌نژاد و هاشم بیگ‌زاده را در اختیار ندارند، برای باز پس گرفتن صدرجدول از فولاد خوزستان نیاز به کسب امتیاز از ذوب‌آهن دارند. پیروزی در این بازی جایگاه استقلال را در صدرجدول تحکیم می‌بخشد اما تساوی آنها را به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان صدرنشین خواهد کرد. باخت نیز به جز خوشحال کردن مدعیان، صدرنشینی فولاد را در پایان هفته بیست و چهارم رقم می‌زند.

اما ذوب‌آهن در این بازی وضعیتی کاملا متفاوت دارد. آنها برای جبران شکست در جام حذفی و فاصله گرفتن از قعر جدول به پیروزی در این بازی نیاز دارند، آنهم مقابل استقلالی که در 6 هفته گذشته لیگ برتر 5 پیروزی بدست آورده‌اند. اگر این پیروزی بدست آید، ذوب‌آهن کار بزرگی را انجام داده و از یک سو بعد از 15 هفته موفق به شکست این تیم تهرانی شده‌اند و از سوی دیگر امیدواری خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش خواهند داد.

ذوب‌آهنی‌ها که آخرین شکست استقلال در لیگ را رقم زده‌اند، در صورت کسب تساوی و یا شکست در این بازی، ممکن است هفته بیست و چهارم را با قرار گرفتن در مثلث فانوس بدستان به پایان برسانند که این نتیجه برای این تیم اصفهانی که در سال‌های پیش نایب قهرمان آسیا هم شده است، بسیار تلخ و دردناک خواهد بود.

در کنار مسائل فنی، در این بازی تقابل دوباره آندرانیک تیموریان و سینا عشوری در میانه میدان جالب توجه خواهد بود، بازیکنانی که در بازی گذشته در جریان بازی با همدیگر تقابل‌ها بسیاری داشتند و در یک صحنه ضربه تیموریان به صورت عشوری باعث مصدومیت شدید این بازیکن از ناحیه چشم شده بود.



برنامه تنها دیدار معوقه از هفته بیست و سوم و مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر به شرح زیر است:
معوقه از هفته بیست و سوم:
* مس کرمان - نفت تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

هفته بیست و چهارم:
* صبای قم - داماش گیلان، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* فجرسپاسی شیراز - راه‌آهن سورینت، ساعت 14:30، ورزشگاه حافظیه شیراز
* ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان - صنعتی خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 14:30، ورزشگاه آزادی

جدول گلزنان لیگ برتر:
11 گل: مهرداد بايرامی (گسترش فولاد)

10 گل: کريم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز) و رضا عنايتی (صبای قم)

9 گل: سيدجلال رافخايی (ملوان بندرانزلی) و لوسيانو پريرا (فولاد خوزستان)

8 گل: سجاد شهباززاده (سايپا البرز)

7 گل: رضا نوروزی (نفت تهران)

6 گل: سیدمهدی سیدصالحی و محمدرضا خلعتبری (پرسپوليس)، مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان)، محمد غلامی و مهدی شریفی (سپاهان)، لوسيانو ادينهو (مس کرمان) و  فريد بهزادی کريمی (صبای قم)

جدول رده‌بندی لیگ برتر















































































































































































































نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 فولاد خوزستان 24 13 7 4 31 21 10+ 46
2 استقلال تهران 23 13 7 3 26 15 11+ 45 (1-)
3 پرسپولیس 24 12 6 6 24 11 13+ 41 (1-)
4 نفت تهران 23 11 8 4 29 18 11+ 41
5 سپاهان اصفهان 23 10 10 3 26 13 13+ 40
6 تراکتورسازی تبریز 23 9 11 3 33 23 10+ 37 (1)
7 ملوان بندرانزلی 23 10 5 8 28 23 5+ 34
8 سایپا البرز 24 7 9 8 23 26 3- 30
9 گسترش فولاد 24 7 8 9 28 26 2+ 29
10 استقلال صنعتی 23 6 8 9 23 29 6- 26
11 صبای قم 23 6 5 12 25 31 6- 23
12 داماش گیلان 23 5 8 10 24 31 7- 22 (1-)
13 ذوب‌آهن اصفهان 23 4 9 10 19 30 11- 21
14 راه‌آهن سورینت 23 4 7 12 17 30 13- 19
15 فجرسپاسی شیراز 23 4 7 12 15 30 15- 19
16 مس کرمان 23 1 13 8 18 31 13- 16

* این جدول، طبق جدول سازمان لیگ تنظیم شده است


 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر