سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 9494
تاریخ انتشار: 22 دی 1392 08:36



شرق:پرونده پیش از رسیدگی بسته شد، به یک دلیل؛ شاکیان مداح معروف رضایت دادند. روز گذشته رسانه‌ها خبر دادند که شاکیان «محمود کریمی» رضایت دادند. «پارسینه» با اشاره به اعلام رضایت شاکی «محمود کریمی» به نقل از او آورده: «به‌دلیل تعلقاتی که به اهل‌بیت(ع) دارم و محمود کریمی نیز یکی از مداحان اباعبدالله‌الحسین(ع) است از شکایت خود گذشتم. با حضور در دادسرای ناحیه یک با آقای محمود کریمی دیدار کردم و مشخص شد این اتفاق یک سوءتفاهم بوده است.» ماجرای این شکایت از محمود کریمی، مداح معروف، به 15روز پیش بازمی‌گردد که سه بامداد روز پنجشنبه پنجم دی‌ماه در اتوبان بابایی رخ داد. داستان از این قرار بود که در پی تصادف اتومبیل محمود کریمی با یک دستگاه خودرو 206 متعلق به زوجی جوان او با اسلحه کمری خود اقدام به شلیک پنج گلوله کرده بود، که پس از آن صاحبان خودرو 206 با حضور در دادسرای ناحیه یک از «کریمی» شکایت می‌کنند.
سردار رادان، جانشین فرمانده ناجا پس از 10روز در این‌باره موضع‌گیری کرد و با اعلام اینکه «فرد شلیک‌کننده دارای مجوز حمل سلاح بوده» گفت: «البته این فرد باید نسبت به اقدام خود پاسخگو باشد.» او همچنین درباره این ادعا که افرادی که کریمی با آنان درگیر شده اراذل‌واوباش بوده‌اند، گفته بود: «این افراد در تعاریف هفت‌گانه پلیس از اراذل‌واوباش نمی‌گنجند.» محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی نیز در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران سخنان رادان را تایید کرد و گفت که «این پرونده در دست رسیدگی است.» خبرگزاری «ایرنا» اما ضمن اعلام خبر رضایت شاکیان مداح معروف، ادعای دیگری را هم به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرده است. این خبرگزاری مدعی شده: «این مداح از این شکات خواسته است تا در رسانه حضور یابند و در مورد این موضوع به‌طور کامل توضیح دهند؛ چراکه از دید او این رفتارشان موجب آبروریزی شده است.»
بیانیه خانه مداحان در حمایت از «محمود کریمی»
پیش از این خبر نیز خانه مداحان در حمایت از محمود کریمی بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «... حالا چند روزی می‌شود که انتشار یک خبر، دستمایه هجوم همه‌جانبه به همان ارزش‌هایی شده که عزاداری‌ها، سینه‌زنی‌ها و هیات‌ها برای زنده‌نگه‌داشتنش برپا می‌شود. «حاج محمود کریمی» را همه محبان اباعبدالله‌الحسین(ع) خوب می‌شناسند... . اما حالا تیرهای شایعه و طعنه و تهمت است که روزبه‌روز، سطر‌به‌سطر و سایت‌به‌سایت، شلیک می‌شود؛ بی‌آنکه کسی از اصل ماجرا آگاه باشد.» این بیانیه با اعلام اینکه «اگر خطایی رخ داده موضوع باید در مراجع رسمی قضایی رسیدگی شود»، پشت پرده ماجرا را «نشانه‌گرفتن هیات‌های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشورا» عنوان کرده است. پیش از این بیانیه برخی مداحان نیز به‌طور جداگانه از محمود کریمی حمایت کرده بودند. «آینده آنلاین» مدعی شده: «منصور ارضی» در دعای کمیل این هفته، گفته: «هرکس درباره تیراندازی محمود کریمی صحبت کند، اجر عزاداری محرم و صفر خود را از بین برده است.» پیش از او «سعید حدادیان» نیز «شلیک گلوله از سوی محمود کریمی را به دعوای عصای حضرت موسی با یکی از افراد قوم بنی‌اسراییل تشبیه کرده بود.» این سایت خبری در ادامه از ابطال مجوز سلاح بسیاری از مداحان خبر داده است. در خبر این سایت آمده: «مجوز سلاح بسیاری از مداحان ابطال و اسلحه‌های آنها بازپس گرفته شد.»


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر