جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 9480
تاریخ انتشار: 21 دی 1392 18:29
به گزارش راه مردم، عوض حيدرپور، در گفتگو با خبرگزاري آريا گفت: در مجلس گروهي که عنوان اصولگرايي دارند بيشتر به دنبال يک خط فکري و خط سياسي مشخص و معيني هستند که ابايي ندارند برخورد خودشان را با دولت نشان دهند لذا اکثريت مجلس که اصولگرايان معتدلي هستند و نياز امروز کشور را بخوبي درک مي‌کنند بايد متوجه اين مساله باشند.

وي با اشاره به کارت زرد مجلس به جنتي افزود: انصافا حقش نبود آقاي جنتي کارت زرد بگيرد چرا که اقداماتي که بايد انجام مي‌داد را انجام داده است اما ديديم 70نفري که به ايشان راي زرد دادند کساني هستند که خط فکري سياسي مشخصي دارند اينها با رجوع به تک تک صندلي نمايندگان خواهان دادن کارت زرد به وزير ارشاد بودند البته اين حرکت مورد تاييد اکثريت نمايندگان نبود.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: همانطور که مقام معظم رهبري فرموده‌اند هدف از سوال يا تذکر مچ گيري نيست. مجلس بايد تعامل و همراهي‌هاي لازم را براي بهبود اوضاع کشور داشته باشد. گروهي در مجلس برنامه اي در دستور کار قرار داده‌اند تا هر دو هفته يک بار وزيري را به مجلس بياورند تحت فشار قرار دهند اينها سوالات زيادي آماده کرده‌اند تا برنامه‌هاي خود را عملي کنند.

وي ادامه داد: متاسفانه در بحث سوال از وزرا علاوه بر اين گروه يک گروه ديگري هم در مجلس حضور دارند که فقط کارشان سوال کردن براي امتياز گرفتن است اينها در کميسيون‌ها يا در صحن به دنبال امتياز گيري يا پول گرفتن براي حوزه انتخابيشان هستند. حيدرپور اظهار داشت: دولتمردان ما کساني هستند که از همين مجلس راي اعتماد گرفته‌اند لذا نبايد وقتشان را بيش از اين صرف گذراندن در لابي‌هاي مجلس يا کميسيون‌ها کنند. برخي از نمايندگان از وزرا سوال مي‌کنند تا آدم مورد نظرشان استخدام شود يا براي حوزه انتخابيشان پول بگيرند.

وي تاکيد کرد: بايد از اصولگرايان بخواهيم مساله سوال کردن و مساله فشار آوردن به وزرا را رصد کنيم زيرا در شرايطي هستيم که دست دولت خيلي باز نيست دشمن خارجي هم داريم لذا چه بپذيريم يا نپذيريم اروپايي‌ها يا آمريکاييها به بهانه مساله هسته اي فشار مضاعفي را بر دولت جمهوري اسلامي وارد کرده‌اند لذا دوستان نماينده بايد بدانند وقتي در کار يک وزير بهانه جويي مي‌کنند تا فشار به دولت وارد کنند متوجه باشند چه اقدامي انجام مي‌دهند.

وي اظهار داشت: سوال کنندگان در مجلس هواداران دولت احمدي نژاد هستند و در يکي از اين جبهه‌ها ريشه دارند که خط فکريشان را از آنجا مي‌گيرند اينها سوالات زيادي در دست دارند تا هر يک هفته يا دو هفته يک بار وزيري را به صحن مجلس بياورند تا کارت زرد بگيرند لذا دوستان نماينده اصولگرا که اکثريت مجلس را دارند و تعداشان بيشتر از اين 70يا80نفري است که به دنبال بهانه جويي از دولت هستند بايد متوجه باشند اينها چه خطي را دنبال مي‌کنند. اين 70 تا 80 نفر به دنبال متوقف کردن و فشل کردن دولت هستند اينها گروهي وابسته به يکي از جبهه‌هاي شناخته شده است که به صورت فداکارانه و جدي عاشق دولت گذشته هستند و هواداري جدي از دولت گذشته داشته‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر