جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 9369
تاریخ انتشار: 18 دی 1392 08:29
به گزارش راه مردم،   ماجرای جنجالی قلیان کشیدن بازیکنان تیم امید حالا بحث اول فوتبال است. اینکه بازیکنان تیم امید در اردوی تیم ملی بساط قلیان کشی داشته اند. این موضوع حالا این قدر تبش داغ شده که از رئیس کمیته پزشکی تا نایب رئیس اول فدراسیون و مسئول ستاد اخلاق فدراسیون . این درحالی است که تنها 24 ساعت قبل سرپرست تیم ملی ابوالفضل جوزی همه چیز را به کل تکذیب می کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ تب قلیان اما اولین بار نیست که در فوتبال مان داغ می شود. همین 6 ماه قبل بود که امیر قلعه نویی همه بازیکنانش را جمع کرد دورش و تا می توانست به باد انتقادشان گرفت. او شاکی بود از قلیان کشی های پاسی از شب گذشته بازیکنانش در فرحزاد. گشت ویژه سرمربی در کوچه های بالایی فرحزاد غربی ، رد بازیکنانی از تیمش را زده بودند که حسابی سرشناس هستند و حتی ملی پوش. ملی پوشانی که با تیم ملی به جام جهانی رسیدند

1.

این اولین بار نبود که قلعه نویی به قلیان کشی بازیکنانش ایراد می گرفت که سال ها قبل ، یعنی همان سالی که او اولین قهرمانی اش را با استقلال بدست آورد ، یک روز توانسته بود مچ کاپیتان تیمش را بگیرد. او که از گوشه و کنار شنیده بود بازیکنانش قلیان می کشند ، به بزرگتر تیمش گفت بچه ها می روند قلیان کشی. هر طور هست مراقب شان باش. جمع شان کن. کاپیتان گفته بود چشم و از همان جا مستقیم رفته بود به میدان گمرک. هنوز داشت جگر می خورد و قلیان می کشید که قلعه نویی بالای سرش رسید و گفت:« کمر تیمم را خودت شکستی.» اتفاقی که البته علیرضا منصوریان سرمربی پیشین تیم ملی زیر 22 سال ایران هم باید آن را شنیده باشد که خودش از بزرگان استقلال بوده آن روزها...

2.

حجازی بازیکنی 18 ساله را برای تیمش پیدا کرده بود. بازیکنی که اسمش بود حمید شرفی . او را چند بازی در همان سال های پایانی دهه 70 بازی داد اما یکباره این پسر نیست شد. او که قسط اول قراردادش را گرفته بود و تازه داشت کمی نامدار می شد اما یکباره غیبش زد. چند هفته بعد او را در محله اش یعنی هاشمی پیدا کردند. پسر پشت دخل قهوه خانه نشسته بود. او سال ها بعد فوتبال بازی کرد اما هیچ گاه ستاره درخشانی نشد. او البته تنها بازیکنی نبود که این مسیر را برای خود انتخاب کرد که غیر از او مرتضی هاشمی زاده هم همین مسیر را برای زندگی اش در پیش گرفت.

3.

خیلی کار سختی نیست . فقط کافی است در گوگل این عبارت را جست و جو کنید:« قلیان کشیدن بازیکنان فوتبال» خیلی سریع از دروازه بان استقلال تا بازیکنان ستاره این روزهای پرسپولیس و همین تیم ملی امید را می توانید در اطراف قلیان ببینید. مهدی رحمتی ، محسن مسلمان ، رضا حقیقی و خیلی های دیگر عکس های مختلفی از جمع هایی که قلیان اطراف شان هستند را به اشتراک گذاشته اند. این روند را دوستان بعضی از این بازیکنان سرشناس در فضاهای اجتماعی چون اینستاگرام به اشتراک می گذارند و البته قلیان کشی تا چندی قبل اتفاق خیلی زشتی محسوب نمی شد که کتمانش کنند.

4.

سفره خانه سنتی ؛ این تجارت مورد علاقه خیلی از ستاره های فوتبال است. چه آنها که بازی می کنند و چه آنها که فوتبال را کنار گذاشته اند. سیاوش اکبرپور که هنوز فوتبال بازی می کند سال هایی نه چندان کوتاه را به این حرفه مشغول بود. یعنی تا قبل از اینکه به تبریز برود. حنیف عمران زاده آخرین بازیکنی است که سفره خانه سنتی زده و با دوست عزیزش فرزاد حاتمی مدام پای دخل می رود تا بداند اوضاع کاسبی در فرحزاد چطور است. اصلا سال قبل همین هر شب به فرحزاد رفتن این دو برای سرکشی به این تجارت بود که خشم قلعه نویی را به همراه آورد. خشمی که در کنار اختلافاتی دیگر ، فرزاده حاتمی ، یار نور چشمی قلعه نویی را از چشمش انداخت.

5.

اوضاع در پرسپولیس هم خیلی بهتر نیست. اینکه لیدرهای تیم تمام قرار های شان را با شیرینی ، سرپرست شان در سفره خانه های سنتی می گذارند ، اتفاق عجییبی نیست. اینکه یحیی گل محمدی هم قهوه خانه داشته باشد یا این تجارت ، تجارت مورد علاقه افشین پیروانی و حمید استیلی باشد هم اصلا عجیب نیست که خیلی از بازیکنان این تیم ، خیلی از آنها که جوانتر هستند هم بارها پای بساط قلیان دیده شده اند.

***

قلیان کشیدن تفننی ، تقریبا یکی از سرگرمی های همه گیر در ایران است. این قدر شیوع داشته که کشیدن قلیان در اماکن عمومی به دستور مستقیم شخص رئیس جمهور سابق آزاد شود درحالی که مجلسی ها تمام تلاش شان را برای ممنوعیت این کار انجام داده اند. کشیدن سیگار برای ورزشکاران ممنوع نیست اما از نظر عرفی خیلی رایج نیست و قلیان هم تا سال جدید میلادی که به لیست داروهای هشدار غیر مجاز اضافه شده است. کشیدن سیگار از سال ها قبل در اردوهای تیم ملی اتفاق می افتاده که ناصر حجازی اعتراف کرده است اولین بار سیگار را در سفر تیم ملی به هند تجربه کرد و یک عمر گریبانش را گرفت و در نهایت هم جانش را. در دهه 60 سیگارها جای شان را به سیگارت های بار زده داده بودند که پشت دریاچه آزادی دود می شدند و خیلی از اسمی های آن سال ها ، تجربه رفتن پشت دریاچه را برای دود کردن یکی از آن سیگاری ها پشت سر گذاشته اند. این بار اما در دهه 90 ، قلیان ناگهان خبرساز می شود. چند ملی پوش در اردوی تیم ملی قلیان کشی راه می اندازند و خطای شان لو می رود چون پول قلیان ها را نداده اند. مربی شان ابتدا این رفتار را کتمان می کند اما بعد عذر می خواهد . فدراسیون حالا به تکاپو افتاده ، البته این قیل و قال ها چند روز دیگر فرو می افتد که خود این صادرکنندگان دستور بگیر و ببند هم کم پای بساط قلیان ننشسته اند.

منبع: خبر آنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر