يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 9076
تاریخ انتشار: 04 دی 1392 20:44
به گزارش راه مردم، «تاریا کرونبرک» سرپرست هیئت پارلمانی اروپا در سفر به تهران در گفت و گویی که با شبکه دولتی انگلیس، بی بی سی داشت ضمن تاکید بر این مسئله که قصد توهین به هاشمی را نداشته، عنوان کرد که این اتفاق به واسطه آن رخ داده که پروتکل چنین دیداری برای او مشخص نبوده است.

او گفت: برای ما صندلی آورده بودند و میزبان به ما گفت بنشینیم و ما نشستیم.  من از رسم بلند شدن اصلا خبر نداشتم. پروتکل برای ما مشخص نبود که باید بایستیم یا بنشینیم و به هیچ عنوان قصد بی احترامی نداشتیم.

این مقام اروپایی در پاسخ به این پرسش که درخواست برای ملاقات با چه اشخاصی در تهران داشته اند گفت: می‌خواستیم با خانواده زندانیان سیاسی و با کسانی که در حصر خانگی هستند، یعنی موسوی و کروبی ملاقات کنیم که البته امکان نداشت. دیدار نسرین ستوده و جعفر پناهی نیز از آن جهت اهمیت داشت که از سوی اتحادیه اروپا برنده جایزه ساخاروف اعلام شده بودند. سفارت یونان نیز به عنوان حافظ منافع اتحادیه اروپا در ایران، زمینه دیدار با این دو نفر را فراهم کرد.

سرپرست هیئت پارلمانی اروپا در سفر به تهران همچنین ادعا کرد محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران درباره پرونده موسوی و کروبی گفته روند قضایی در مورد پرونده آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد؛ ادعایی که هنوز از سوی طرف ایرانی درباره اصالت آن اظهارنظری نشده است.

کرونبرگ گفت: در سفر اخیر به ایران در مورد تعیین یک نماینده حقوق بشر اتحادیه اروپا که به طور دائم به ایران سفر کند، با مقامات ایرانی صحبت کردیم و امیدواریم که این کار بتواند شروعی برای گفت و گو در این زمینه باشد. در مورد اجرای مجازات اعدام هم با محمد جواد لاریجانی گفت و گو کردیم. آفای لاریجانی گفت که اکثر اعدام شدگان در ایران مجرمان مواد مخدر هستند و ما یادآوری کردیم که همین امر باعث توقف همکاری اروپا و ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر