جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - June 28 2024
کد خبر: 90738
تاریخ انتشار: 05 تير 1403 15:01
«آقای پزشکیان به طور قاطع در دور دوم خواهد ماند، اما اینکه از بقیه کدام شان می‌ماند، بین جلیلی و قالیباف احتمالاً جلیلی را نگه دارند با آقای قالیباف نمی‌توانند. احتمالاً دور دوم بین پزشکیان و جلیلی خواهد بود. به نظرم روی قالیباف فشار هست که کنار بکشد قالیباف وضعیتی بدتر از آقای جلیلی ندارد؛ چه بسا بهتر است.»
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: آن زمان پانزده عضو کمیسیون برجام منهای یکی نفر مجاب شده بودند و صحبت‌های آقای ظریف و تیم او را تایید می‌کردند. به نظرم روی آقای قالیباف فشار هست که کنار بکشد آقای قالیباف وضعیتی بدتر از آقای جلیلی ندارد؛ چه بسا بهتر است.

به گزارش ایلنا، منصور حقیقت‌پور درباره حواشی مطرح شده در مناظره دیشب و صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: مناظره دیشب نسبت به مناظره‌های قبلی جان دارتر بود. پورمحمدی مطالب خوبی را مطرح کرد. آقای قاضی‌زاده مسائل نامربوط زیاد مطرح کرد که اصلا ربطی به مناظرات نداشت تمام مواردی که مطرح کرد نقد و انتقاد بود. آقای زاکانی هم طبق معمول همیشه، در خاکی قرار داشت.

زاکانی در خاکی و جلیلی عصبانی بود/ پورمحمدی از همه بهتر جواب داد

این فعال سیاسی گفت: آقای جلیلی هم آرامش و طمأنینه لازم را نداشت و معلوم بود که عصبانی است و شاید برخی مسائلی را مطرح کرد که در گفت‌وگوهای قبلی از آن ندیده بودیم. آقای قالیباف هم نکات خودش را مطرح کرد. پزشکیان هم بعضی از پاسخ‌هایش منطقی و بعضی تکراری بود و در مناظرات قبلی هم تکرار کرده بود. ایشان هم طمأنینه خود را حفظ کرد و از کوره در نرفت اما آقای پورمحمدی از همه بهتر جواب داد.

پیشنهاد مناظره بین وزیر سابق نفت و زاکانی خیلی خوب بود

وی با بیان اینکه باید در مورد حواشی کرسنت و برجام بحث‌های رو در رو صورت بگیرد، گفت: آقای زاکانی یک حرف‌هایی می‌زند که آقای پورمحمدی این‌ها را رد کرد. پیشنهاد مناظره بین وزیر نفت سابق و آقای زاکانی پیشنهاد خیلی خوبی بود که باید انجام شود. یک مناظره هم چه قبل از انتخابات چه بعد انتخابات باید میان آقای جلیلی و ظریف صورت بگیرد چون همه این آقایان آمدند در کمیسیون برجام صحبت‌هایی کردند.

کمیسیون برجام آن زمان بیشتر نقطه نظرات ظریف را تایید کرد تا نظرات جلیلی

این نماینده پیشین مجلس یادآور شد: کمیسیون برجام نقطه نظرات آقای ظریف را بیشتر تایید کردند تا نظرات آقای جلیلی را و بر آن اساس معاهده نوشته شد. اگر نشسته‌ایم ببینیم، کدام ضعیف حرف می‌زند و چه کسی قوی حرف می‌زند و در این مقطع چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ می‌گوید، پاسخ این است که آقای ظریف و تیم او دارند قوی و معتبر صحبت می‌کنند. پانزده عضو کمیسیون برجام منهای یکی نفر مجاب شده بودند و صحبت‌های آقای ظریف و تیم او را تایید می‌کردند.

میزان مشارکت تکان نخورده است

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که میزان مشارکت با این مناظرات تغییری کرده است، گفت: هنوز نه، چون چلنجی وجود ندارد. میزان مشارکت تکان نخورده است و شاید مناظره امروز بتواند این چالش را ایجاد کند و یک مقداری باعث تحریک افرادی شود که هنوز تصمیم نگرفتند.
روی قالیباف فشار هست که کنار بکشد

وی گفت: آقای پزشکیان و پورمحمدی حتماً خواهند ماند. بین جلیلی و قالیباف یکی از آن‌ها می‌ماند و بقیه می‌نشینند. اگر مشارکت بالا باشد به دور دوم کشیده نمی‌شود در غیر این صورت به دور دوم کشیده خواهد شد اگر مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد به دور دوم نمی‌کشد اگر مشارکت پایین ۵۰ درصد باشد به دور دوم خواهد کشید.

حقیقت‌پور تاکید کرد: آقای پزشکیان به طور قاطع در دور دوم خواهد ماند اما اینکه از بقیه کدام‌شان می‌ماند، بین جلیلی و قالیباف احتمالاً جلیلی را نگه دارند با آقای قالیباف نمی‌توانند. احتمالاً دور دوم بین پزشکیان و جلیلی خواهد بود. به نظرم روی قالیباف فشار هست که کنار بکشد قالیباف وضعیتی بدتر از آقای جلیلی ندارد؛ چه بسا بهتر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر