چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 90626
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1403 11:51
«بسیاری از توده‌های مذهبی با هدایت برخی تریبون‌های مذهبی و مداحی معروف، به افرادی همچون حمید رسایی رأی دادند تا در مجلس مدافع نظام و انقلاب اسلامی باشد و یقیناً هیچ گاه تصور نمی‌کردند در همین آغازین نطق‌های او در مجلس شاهد دفاع او از مجرمان باشند.»
روزنامه اصولگرای جوان در مطلبی از نطق‌های آغازین حمید رسایی در مجلس دوازدهم انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: تریبون مجلس شورای اسلامی روز گذشته هزینه دفاع از قانون‌شکنانی شد که با حکم دادگاه و برای اجرای حکم حبس قطعی خود به زندان فراخوانده شده‌اند.

شاید تصور شود این دفاع از سوی اصلاح‌طلبان مجلس انجام گرفته که بسیاری اوقات حکم‌های دستگاه قضایی را به چالش می‌کشند و به رأی دادگاه تمکین نمی‌کنند، اما این بار اعتراض از سوی طیف رادیکالی است که مجلس قبل را غیرانقلابی و منفعل می‌دانست و با ادعای پیروزی در انتخابات مجلس اخیر، مدعی پیروزی انقلابی‌های واقعی شد.

حمید رسایی، نماینده مجلس دوازدهم در جریان بررسی گزارش وزیر جهادکشاورزی درباره نحوه اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی ضمن تذکری در صحن علنی، با انتقاد از قوه قضائیه، تلویحاً این دستگاه را به دخالت در انتخابات متهم کرد: «در این روزها با شروع تبلیغات انتخاباتی چند نفر از فعالان مجازی به یک‌باره بازداشت شدند و چند نفر نیز احضار شدند و وجه اشتراک همه آن‌ها این است که منتقد یک نفر بودند. سؤال این است که اگر پرونده داشتند چرا قبلاً بازداشت نشدند؟ چرا این امر را برای بعد از ۸ تیر نگذاشتند؟ چرا تا تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده این افراد بازداشت یا برخی احضار شدند؟»

به نظر می‌رسد اشاره رسایی به احضار علی اکبر رائفی‌پور و اجرای حکم قطعی حبس برای صبا آذرپیک و یاشار سلطانی به اتهام نشر اکاذیب باشد که دو روز پیش انجام شد و منظورش از «یک نفر» هم محمدباقر قالیباف باشد. چون رسایی در توییتر هم در واکنش به این اقدامات دستگاه قضایی، این قوه را متهم به فعالیت برای رئیس‌جمهور شدن قالیباف کرد!

البته با تفسیر موسعی که از اصل۸۶ قانون اساسی و مصونیت قضایی نمایندگان مجلس می‌شود، طبعاً کسی با شبهه‌افکنی‌های رسایی کاری ندارد، اما انتظار می‌رود دستگاه قضایی از خود در موضوع دخالت در انتخابات ریاست جمهوری رفع اتهام کند.

او در ادعای دیگری علیه قوه قضائیه یا نهادهای امنیتی گفته که «به برخی دیگر گفته‌اند اگر درباره فلانی حرف نزنید کاری به کارتان نداریم». طبعاً این ادعای بزرگی است و نیاز به اثبات یا رد دارد و بدتر آنکه نه در صفحات مجازی بلکه از تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی بیان می‌شود.

رسایی از تعبیر بستن دهان‌ها برای اقدامات قوه قضائیه استفاده کرده و می‌گوید: «آیا با بستن دهان حاشیه امن درست می‌شود، خیر. اگر کسی خلاف قانون عمل کرد و تهمت زد و لجن‌پراکنی کرد، قوه قضائیه همان موقع با آن فرد برخورد کند، برخی از این افراد تنها سؤال کردند مگر برای سؤال کردن هم کسی را احضار می‌کنند. هم اکنون باب شده که اگر فردی سؤال می‌کند می‌گویند لجن‌پراکنی نکنید، در حالی که این موضوع به معنای لجن‌پراکنی نیست. مسئول مورد سؤال است و باید پاسخ دهد. جامعه از آن سؤال می‌کند این را نمی‌شود با بستن دهان حل کنید.»

بسیاری از توده‌های مذهبی با هدایت برخی تریبون‌های مذهبی و مداحی معروف، به افرادی همچون حمید رسایی رأی دادند تا در مجلس مدافع نظام و انقلاب اسلامی باشد و یقیناً هیچ گاه تصور نمی‌کردند در همین آغازین نطق‌های او در مجلس شاهد دفاع او از مجرمان باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر