جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 9048
تاریخ انتشار: 03 دی 1392 23:32

هنرمندان و تماشاگران تئاتر که مدتهاست از وضعیت نابسامان تئاتر شهر و محیط پیرامون آن گله‌مند هستند، حالا می‌گویند امیدوار شده‌اند با بازدید مسئولان مختلف شهری و وزارت ارشاد از این مجموعه، تئاتر شهر، قدری مورد توجه قرار بگیرد.


به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، بنای زیبایی که به‌عنوان قلب تپنده تئاتر شناخته می‌شود، در چند سال اخیر شرایط غم انگیزی داشت اما در چند روز گذشته مسئولان گوناگونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران شهرداری به عیادت تئاتر شهر آمدند و تئاتری‌ها امیدوار شدند شاید دست نوازشی بر سر این ساختمان خاطره‌انگیز کشیده شود. تئاترشهر به تازگی میزبان معاون اجتماعی شهرداری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شهرداران مناطق 11، 6 و 3 تهران، معاون هنری وزارت ارشاد و مدیرعامل بهره‌برداری شرکت مترو بود.


البته این دیدار فقط منحصر به تئاتر شهر نبود و بازدید از زیر گذر چهار‌راه ولی عصر(عج) هم به شمار می‌آمد. در این بازدید که روز شنبه 30 آذر ماه انجام شد، سیدمحمد هادی ایازی - معاون اجتماعی شهردار تهران، توضیحاتی درباره زیرگذر چهار راه ولی عصر (عج) ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه در زیرگذر مسائل فرهنگی هم در نظر گرفته می‌شود، هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شد. او درباره ورودی خط 4 مترو که در حال حاضر در مقابل تئاتر شهر قرار گرفته است، گفت: با توجه به راه‌اندازی زیرگذر سعی می‌کنیم این ورودی جمع شود تا مشکل تئاتر شهر که جلوی دیدش گرفته شده، برطرف شود.


ایازی همچنین از نصب یک LED چهار وجهی خبر داد که درباره اجراهای مختلف تئاتر شهر اطلاع رسانی می‌کند و قول داد تابلوهای دیگر جمع‌آوری شود.این مدیر شهری وعده‌های دیگری هم مبنی بر به سازی فضای پارک دانشجو و نصب تندیس هنرمندان و جشنواره‌های گوناگون تئاتری در این فضا و... داد و اضافه کرد: کارهای مطالعاتی لازم انجام می‌شود تا گذر رودکی که بین تئاتر شهر و تالار وحدت قرار دارد، در سال‌های آتی به فضایی کاملا فرهنگی تبدیل شود. معاون اجتماعی شهرداری تهران همچنین تاکید کرد که هر چه زودتر نورپردازی ساختمان تئاتر شهر توسط سازمان زیباسازی مورد بازنگری قرار گیرد.


روز 30 آذر ماه چند ساعت پیش از بازدید ایازی و همراهانش از تئاتر شهر، مدیر این مجموعه برای نورپردازی فضای بیرونی آن با یک متخصص نورپرداز شهری از سوئیس گفت‌وگو کرد. اتابک نادری روز 30‌آذر ماه اولین نشست خود را با این متخصص سوئیسی برگزار کرد و در صورتی که توافقات نهایی انجام شود،نورپردازی فضای بیرونی تئاتر شهر با مشاوره این متخصص سوئیسی انجام خواهد شد. همچنین کار کابل کشی در تئاتر شهر انجام شد، در این مدت برق مجموعه از پست شهری قطع بود و ژنراتور به تئاتر شهر برق می‌رساند تا کابل کشی در تعطیلی همزمان با اربعین انجام شود ضمن اینکه قطع برق شهری، فرصتی برای آزمایش برق اضطراری مجموعه باشد.


هنرمندان تئاتر که هفته پیش در جریان بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد از تئاتر شهر قرار گرفتند حالا امیدوار شده‌اند بازسازی تئاتر شهر زودتر در دستور کار قرار بگیرد. پیرو این بازدید قرار شد اول اقدامات ایمنی و رفاهی تماشاگران مورد توجه قرار بگیرد و در همین بازدید بود که بودجه‌ای 12میلیاردی برای بازسازی تئاتر شهر تایید شد که البته در پروسه‌ای اداری به تئاتر شهر تزریق خواهد شد. علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای بازسازی مجموعه تئاتر شهر قابل تامین است‌، تاکید کرده بود: حتما در بازسازی تئاتر شهر باید با اهالی فرهنگ و هنر مشورت شود. او نیز مانند مدیران هنری بر این نکته تاکید کرد که باید در مدت بیست و چند روزی که به جشنواره فجر باقی‌مانده است، بخشی از بازسازی تئاتر شهر به‌صورت فشرده و حتی شبانه‌روزی انجام شود تا آن مشکلاتی که ممکن است باعث ایجاد خطراتی بشود، حل شود. قادرآشنا مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نیز در همین بازدید گفته بود: مجموعه تئاتر شهر اعتبار تئاتر ایران است و حقیقتا به بازسازی نیاز دارد ما جشنواره فجر را پیش رویمان داریم و برای همین باید اولویت‌هایی را برای مجموعه در نظر بگیریم، بازسازی صندلی‌ها،‌ درهای ورودی و مسائلی از این دست می‌تواند تا پیش از جشنواره حل شود و مسائل اساسی مثل سیستم اطفای حریق و برق بعد از جشنواره مورد رسیدگی قرار گیرد. او اظهار امیدواری کرد به فضای بیرونی تئاتر شهر که در حال حاضر اصلا مناسب این مجموعه نیست، رسیدگی شود.


آشنا خبر داد که خوشبختانه شورای شهر برای فضای بیرونی هم برنامه‌ریزی‌هایی دارد تا مشکلات بیرون تئاتر شهر هم برطرف شود. در جریان این بازدیدها حتی کاراندیش هم تایید کرد که بازسازی تئاتر شهر در سال 86 اصولی نبوده و آن زمان با هنرمندان تئاتر مشورت نشده است اما در بازسازی جدید حتما با هنرمندان تئاتر مشورت خواهد شد. گفتنی است چندی قبل کانون کارگردانان خانه تئاتر با نگارش نامه‌ای سرگشاده به پیشینه قابل قبول بهروز غریب‌پور در راه‌اندازی خانه هنرمندان ایران و فرهنگسرای بهمن اشاره و درخواست کردند که این هنرمند به‌عنوان مدیر پروژه بازسازی تئاتر شهر انتخاب شود. این هنرمند تئاتر که سابقه خوبی در طراحی و راه اندازی مکان‌های فرهنگی دارد نیز در تماسی که خبرنگار ایسنا با او داشت اعلام کرد اگر شرایط معنوی خوبی برقرار شود، در خدمت تئاتری‌ها و هنر تئاتر که مورد علاقه و عشق‌اش است، خواهد بود. اما تا برگزاری جشنواره تئاتر فجر فقط یک ماه مانده و باید دید در این مدت اقدامات فوری برای آماده سازی اولین اولویت‌ها در تئاتر شهر چگونه انجام می‌شود!




برچسب ها: تئاتر شهر
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر