دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 9038
تاریخ انتشار: 03 دی 1392 22:45
به گزارش راه مردم، احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: چندی پیش جلسه‌ای با رییس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با زمان‌بندی ارتقاء خودروهای سواری به یورو 4 برگزار شد.

وی با بیان این‌که در این جلسه عنوان شد که هم‌اکنون بیشتر خودروهای سواری با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که تا پایان خردادماه سال آینده صد در صد خودروهای سواری تولیدی به استاندارد آلایندگی یورو 4 ارتقاء یابند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این جلسه خطاب به رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته شد در شرایطی که سوخت متناسب با استاندارد آلایندگی یورو 4 به طور سراسری در کشور توزیع نشده، ارتقاء خودروها به استاندارد آلایندگی یورو 4 مثمرثمر نخواهد بود.

وی افزود: هزینه تولید خودروهای سواری یورو 4 به طور میانگین دو میلیون تومان بیشتر از خودروهای یورو 2 است. این در حالی است که به دلیل نبود سوخت متناسب این هزینه اضافی هیچ اثری بر کاهش آلایندگی هوا نداشته و تنها موجب خرابی زودهنگام کاتالیست خودرو و ضرر و زیان خریداران می‌شود.

نعمت‌بخش با بیان این‌که در این جلسه صحبتی در رابطه با زمان ارتقاء استاندارد آ‌لایندگی خودروهای سنگین به یورو 4 صورت نگرفت، تصریح کرد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد که از وزارت نفت خواهد خواست هر چه زودتر توزیع سراسری سوخت یورو 4 را آغاز کند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون به غیر از شهر تهران مراکز معاینه فنی سایر شهرهای کشور به دستگاه‌های تشخیص خودروهای یورو 4 مجهز نیستند. بنابراین علاوه بر توزیع سراسری سوخت متناسب، مراکز معاینه فنی نیز باید مجهز به دستگاه‌های تشخیص خودروهای یورو 4 شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر