جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 89898
تاریخ انتشار: 01 ارديبهشت 1403 14:46
سازمان توسعه تجارت ایران در جدیدترین بخشنامه خود ارز نیمایی سه گروه از پارچه‌های وارداتی را حذف کرد.
 اواخر سال گذشته سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه‌ای ارز نیمایی ۷ ردیف تعرفه پارچه را حذف کرد و در اواخر فرودین سال جاری آن را ابلاغ کرد.

در این نامه نرگس زمردی مدیرکل صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به رئیس فناوری داده این وزارتخانه نوشته است؛ پیرو نامه معاونت صنایع عمومی در خصوص حذف ارز نیمایی ۷ ردیف تعرفه، محل تأمین ارز نیمایی پارچه‌های رومبلی پارچه رویه و پرده‌ای ذیل ردیف تعرفه‌های ۶۰۰۵۳۸۰۰، ۶۰۰۵۳۷۰۰، ۶۰۰۵۳۶۰۰ ۶۰۰۵۳۵۰۰، ۶۰۰۱۹۲۰۰، ۶۰۰۱۲۲۰۰ و ۶۰۰۵۳۹۰۰ حذف شود.

پیش‌تر در نامه معاونت صنایع عمومی وزارت صمت آمده بود: درخواست حذف ارز نیمایی از پارچه‌های رومبلی پارچه رویه و پرده‌ای تحت ردیف تعرفه‌های ۶۰۰۱۲۲۰۰، ۶۰۰۱۹۲۰۰، ۶۰۰۵۳۵۰۰، ۶۰۰۵۳۶۰۰، ۶۰۵۳۷۰۰، ۶۰۰۵۳۸۰۰ و ۶۰۰۵۳۹۰۰ برای مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مورد موافقت قرار گرفته است.

در این نامه اشاره شده بود که  اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران هم با این موضوع موافق است. در ادامه نامه هم تاکید شده بود که ردیف تعرفه‌های ۶۰۰۱۲۲۰۰، ۶۰۰۱۹۲۰۰، ۶۰۰۵۳۵۰۰، ۶۰۰۵۳۶۰۰، ۶۰۵۳۷۰۰، ۶۰۰۵۳۸۰۰ و ۶۰۰۵۳۹۰۰ علاوه بر مناطق آزاد شامل سرزمین اصلی نیز شده و به طور کلی از شمول دریافت ارز نیمایی خارج است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر