دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 8981
تاریخ انتشار: 02 دی 1392 10:53
به گزارش راه مردم به نقل از گروه دریافت خبر ایسنا، این فیلم که از ساعت 18 عصر سه‌شنبه ( 3 دی ماه) در خانه هنرمندان به نمایش عمومی درمی آید، مستندی تاریخی- پژوهشی است که به بررسی تاریخچه صدور شناسنامه و سجل احوال در ایران می‌پردازد. این فیلم حاصل پژوهشی دو ساله و تلاش گروهی سی نفره به کارگردانی سیّدمحمدرضا هاشمیان است که برای اولین بار در ایران، به شناسنامه جلوه‌ای بصری بخشیده‌اند.

مستند «شناسنامه» در هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، کاندیدای بهترین پژوهش و کارگردانی مستند تاریخی بود و بعنوان یکی از پنج فیلم برگزیده جشنواره سینماحقیقت در آبادان هم معرفی شد.

گفتنی است که عوامل تولید فیلم مستند 85 دقیقه‌ای «شناسنامه» به این شرح هستند: پژوهشگر، نویسنده و کارگردان: سیّدمحمدرضا هاشمیان، دستیاران پژوهش: اکرم السادات محمودیان و اطلس منصوری، مدیر تصویربرداری: عباس حسین زاده، صدابردار: امید قربانی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوین: باران علایی، گوینده متن: مجید برزگر، طراح لباس: سیامک کاری نژاد، چهره پردازی: عبد صفدری، نازنین عرفی نژاد، دستیار کارگردان و برنامه ریز: اکرم السادات محمودیان، مدیر تولید: جمشید ابراهیم کرمانی، مسئول آرشیو: محمد زارع یکتا، پالایش تصاویر آرشیوی: محمد خاکزاد، مدیر تدارکات: امید میرزازاده، دستیار تصویربردار: فرشته شفیعی، دستیار صحنه و لباس: امین عطار، عکاس: اکرم السادات محمودی، میترا گوشنی، حمل و نقل: حسین عرفی نژاد، مترجم: محمد اعلایی، بازیگران: آرش فراهانی، آرمان مقدم، تهیه کننده: سیّدمحمدرضا هاشمیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

*********

مهلت ثبت نام برای عضویت در دوره زمستان سینماتک خانه هنرمندان ایران تمدید شد.

با پایان برنامه‌های فصل پاییز سینماتک خانه هنرمندان ایران، عضوگیری برای فصل زمستان سینماتک تا 5 دی‌ماه تمدید شد.

برنامه‌های فصل زمستان شامل 12 برنامه و یک هفته فیلم خواهد بود که شامل نمایش منتخبی از فیلم‌های جشنواره سی و دوم فجر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای عضویت و یا تمدید عضویت خود تا 5 دی‌ماه از ساعت 11 تا 19 به سینماتک خانه هنرمندان مراجعه کنند.

برای منتقدان و نویسندگان سینمایی، دست اندرکاران سینما و دانشجویان رشته‌های هنری تخفیف در نظر گرفته شده است. همراه داشتن یک قطعه عکس پرسنلی برای متقاضیان ضروری است.

برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان تنها ویژه اعضای صاحب کارت خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر