جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 8978
تاریخ انتشار: 01 دی 1392 23:56
 به گزارش راه مردم به نقل از فرارو، در مهمترین دیدارهای هفته بیستم پرسپولیس در انزلی به مصاف ملوان می رود و در تهران هم استقلال باید از تیم داماش پذیرایی کند. این رقابت ها در شرایطی پیگری می شود که 4 تیم صدرنشین لیگ شانه به شانه یکدیگر پیش می روند؛ پرسپولیس 36 امتیازی به لطف تفاضل گل بهتر (مثبت 14) نسبت به نفت (مثبت 11) بر صدر تکیه زده و دو تیم استقلال (مثبت 8) و فولاد (مثبت 6) هم با 35 امتیاز این دو تیم را تعقیب می کنند. در واقع لغزش هر یک از این تیم ها دوباره معادلات در صدر جدول را به هم می ریزد.


ملوان – پرسپولیس

قوی بیدار انزلی

پرسپولیسی ها در انزلی کار دشواری دارند؛ شاگردان علی دایی به رغم اینکه سه برد پی در پی در کارنامه به ثبت رسانده اند و فعلا صدرنشین هستند می دانند برابر رقیب شمالی شان در انزلی بازی مشکلی خواهند داشت. برای اثبات این ادعا هم فقط کافی است نگاهی به عملکرد ملوان در بازی های گذشته داشت؛


«قوی سپید انزلی» از 6 بازی گذشته اش 5 برد به دست آورده و خودش را با 27 امتیاز به رتبه هفتم جدول رسانده است. ملوان سه بازی قبلی اش را خارج از خانه بازی کرده و دو برد و یک شکست داشته ولی سه بازی اخیرش در خانه را با برد پشت سر گذاشته است و در شش بازی قبلی اش هم 14 گل زده و میانگین گل های زده اش در هر بازی بیش از دو گل است.


ملوانی ها البته بازی رفت برابر پرسپولیس را هم واگذار کرده اند و بدشان نمی آید انتقام آن شکست را هم بگیرند. البته سوی دیگر میدان تیم پرسپولیس قرار دارد؛ تیمی که حالا با ابقای رویانیان به عنوان مدیرعامل از حاشیه ها فاصله گرفته و به نظر می رسد دوباره روی دور بردن افتاده است.


پرسپولیس سه بازی گذشته اش را برده و 9 گل هم زده؛ به عبارتی میانگین 3 گل زده در هر بازی. با این حال موردی که هوادارن این تیم را نگران کرده عملکرد نه چندان مثبت پرسپولیس در بازی های خارج از خانه است؛ این تیم 9 بازی خارج از خانه داشته که فقط دو بازی را با برد پشت سر گذاشته (در دربی هم پرسپولیس تیم مهمان بود ) و 4 بار هم طعم شکست را چشیده است. البته پرسپولیس خیلی هم نگران نیست؛ نیلسون سنگربان این تیم 12 بار در این فصل کلین شیت داشته و می تواند نقطه قوت پرسپولیس در این دیدار هم باشد.


استقلال – داماش

زیر سایه صدرنشینی

استقلال 35 امتیازی دو بازی قبلی اش را برده؛ از همه مهم تر اینکه به طلسم ناکامی هایش در قم هم خاتمه داد و صبا را بالاخره در قم شکست داد. این دو برد امیر قلعه نویی را از بن بست تساوی هایی که در آن گیر کرده بود نجات داد چرا که قبل از این دو بازی آبی های پایتخت سه تساوی پی در پی در کارنامه به ثبت رسانده بودند.


نکته نگران کننده برای امیرقلعه نویی که خودش هم دل چندان خوشی از آن ندارد مشکلات در خط دفاعی و حمله این تیم است؛ استقلال در 5 بازی گذشته اش فقط 4 گل زده و 3 بار هم دروازه اش باز شده. برای ماندن در صدر جدولی که این روزها فشردگی اش بیش از هر زمان دیگری است استقلال نیاز به بردن آن هم با اختلاف گل فراوان دارد.


داماش اما در شرایطی به تهران می آید که این روزها حال و روز چندان خوشی ندارد؛ این تیم از سه بازی گذشته اش یک امتیاز به دست آورده و از طرفی شکست 3 بر صفر در «ال گیلانو» برابر ملوان هم هنوز در دل هواداران این تیم مانده است. داماش رده نهمی البته در 6 بازی گذشته اش 10 گل زده ولی نکته نگران کننده برای این تیم اینکه 9 گل هم خورده است.


برنامه بازی های هفته بیستم (روز سه شنبه 3 دی)

گسترش فولاد – صبا  14.30

سایپا – ذوب آهن  14.30

ملوان – پرسپولیس  14.30

مس – تراکتور سازی  15.00

سپاهان – فجر سپاسی  15.00

فولاد – راه آهن  15.00

نفت تهران – استقلال خوزستان 15.00

استقلال – داماش گیلان  16.25
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر