جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 89719
تاریخ انتشار: 21 فروردين 1403 10:30
طبق اعلام رئیس فدراسیون صادرات ایران، با حکم دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی مکلف است، طلب صادرکنندگان را با مالیات پرداختی آنها تهاتر کند.
 اخیرا جمعی از صادرکنندگان و مسئولان ارشد سازمان امور مالیاتی با هم دیدار کردند. به گفته محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، در این دیدار براساس حکم دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی تاکید شد که طلب مودیان با مالیات پرداختی آنها تهاتر شود.

او افزود: مسئولان این سازمان اعلام کردند که هر یک از صادرکنندگان ترتیبی اتخاذ کنند تا در زمان تسلیم اظهارنامه فقط یکی از گزینه‌های «استرداد» یا «انتقال به دوره بعد» را انتخاب کنند و در صورت انتخاب گزینه «استرداد مالیات بر ارزش افزوده» از ثبت گزینه «انتقال اعتبار از دوره قبل» خودداری کنند.

طبق اعلام رئیس فدراسیون صادرات ایران، هم‌چنین بر اساس اعلام مقامات سازمان امور مالیاتی اطلاعات هر دوره مالیاتی تنها تا قبل از شروع دوره بعد قابلیت ویرایش خواهد داشت.

 لاهوتی هم‌ تاکید کرد که براساس حکم دیوان عدالت اداری سازمان امور مالیاتی مکلف به تهاتر طلب مودیان با مالیات پرداختی آنهاست و این حکم برای تمامی ادارات مالیاتی لازم‌الاجرا بوده و صادرکنندگان می‌توانند طلب خود را با بدهی خود تهاتر کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر