سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: 89606
تاریخ انتشار: 15 فروردين 1403 11:13
فنی‌های بازار سکه، باور دارند در شرایط کنونی در صورتی که طلا و دلار به بازار سکه سوخت دهی کنند احتمال تداوم نوسان سکه وجود دارد.
سکه‌بازان در دو روز اخیر به دلیل رشد قیمت طلای جهانی و نوسانات بازار ارز که افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بر آن اثرگذار بود، شاهد رشد هیجانی قیمت سکه امامی بوده‌اند. اما آیا این روند ادامه دارد یا بازارساز ترمز قیمت سکه را خواهد کشید؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه دیروز (سه شنبه ۱۴ فروردین ماه) بعد از ۱۳ روز تق و لق بودن بازار به مناسب تعطیلات عید نوروز رشد قابل توجهی را ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر روز گذشته قیمت سکه را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد و این در حالی بود که فلز گران بهای داخلی دو روز قبل بر روی ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت.

البته لازم به یادآوری است که سکه در روز‌های پایانی سال قبل در حدود ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شده بود.

همچنین نگاهی به سایت مذکور نشان می‌دهد که هم اکنون و در زمان تدوین این گزارش این فلز زرد رنگ در حدود ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

دسته‌ای از سکه بازان در معاملات پشت خطی سه شنبه می‌گفتند احتمالا قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه مانند روز سه شنبه از سمت بازار جهانی طلا تحریک خواهد شد.

گفتنی است قیمت اونس طلا با افزایش سطح تنش‌ها در خاورمیانه در حول و حوش ۲۲۸۸ دلار قرار دارد که نسبت به روز قبل رشد تقریبا ۳۵ دلاری را تجربه کرده است.

با این حال برخی دیگر بر این باورند که افزایش قیمت‌ها هیجانی بوده و با فروکش کردن اخبار منفی و بازگشت کامل معامله گران به بازار احتمالا قیمت‌ها از فاز صعود فاصله خواهد گرفت.

سایت دنیای اقتصاد هم در گزارشی نوشته روز گذشته بسیاری از معامله‌گران حاضر به خرید ارز یا سکه در ارقام پیشنهادی خود نبودند. یعنی هرچند فعالان بازار نرخ فروش سکه طلای طرح جدید در بازار را حوالی رقم ۴۲ میلیون تومان اعلام می‌کردند، اما نرخ خرید بسیار پایین‌تر از این رقم بود.

فنی‌های بازار باور دارند در شرایط کنونی در صورتی که طلا و دلار به بازار سکه سوخت دهی کنند احتمال تداوم نوسان سکه وجود دارد. با توجه به صعود هیجانی سکه، قیمت آن اگر بالای ۴۲ میلیون میلیون تومان ماندگار شود احتمال رسیدن به پله دوم و پنجم کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر با فروکش کردن تب هیجان ممکن است سکه به سمت کانال ۳۹ میلیون تومان عقب نشینی کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر