شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 89436
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1402 23:28
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با «راه امروز»:

سه مولفه اثرگذار بر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرایط بازار طوری نیست که بگوییم، کاهش قیمت نفت را در آینده دور و نزدیک شاهد خواهیم بود.

به گزارش راه امروز: هادی بیگی نژاد در گفت وگو با راه «امروز»، درباره وضعیت جهانی بازار انرژی و قیمت احتمالی نفت در آینده اظهار کرد: شرایط بازار طوری نیست که بگوییم، کاهش قیمت نفت را در آینده دور و نزدیک شاهد خواهیم بود.

او با بیان اینکه کاهش قیمت نفت با 3 مولفه امکانپذیر خواهد بود، افزود: نکته اول این است که در بازار جهانی مشتری و خریدار نفت کاهش پیدا کند، دلیلی نمی بینیم که مشتری و خریدار نفت در دنیا کم شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به طور مثال چین کشوری است که نیاز به نفت دارد و جالب است بدانیم که سبد خرید خود را متنوع کرده و از کشورهای زیادی نفت خریداری می کند تا با اتفاقات مختلف امکان مدیریت حوزه انرژی در کشور خود را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در عین حال چشم اندازی نمی بینیم که عاملی مانند بیماری کرونا ایجاد شده و رکود جهانی در سال آتی را به دنبال داشته باشد و بر این اساس خرید نفت کشورهای مختلف نیز کاهش پیدا کند.

بیگی نژاد با بیان اینکه نکته دوم تامین امنیت در منطقه خاورمیانه است، افزود: دلایل و شواهدی از تغییر وضعیت در منطقه و افزایش ضریب امنیت و آرامش در این منطقه پرآشوب وجود ندارد. کشورهای ایجاد کننده تنش در منطقه و جهان و ادعاهایی که دارند، گویای این موضوع است که خواهان ادامه تنش ها در منطقه هستند. آنها نمی خواهند از رفتار و کنش خود دست بردارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش ذخایر نفتی نیز عامل سوم است، بیان کرد:  طبق بررسی ها و شواهد موجود ، ذخایر نفتی جهانی افزایش چشمگیری نخواهند داشت که بگوییم ذخیره سازی انجام می شود لذا خرید نفت کشورها کاهش پیدا می کند. لذا قیمت نفت در ماه های آتی افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: سیاست نفتی دنیا خواهان کاهش فروش و قطع عرضه نفت ایران نیست؛ چراکه در این صورت باید به کشور دیگری برای تامین نفت متوسل شوند. نفت کشورمان برای برخی کشورها سودآور  است و بعید است فروش نفت ایران به صفر برسد.

بیگی نژاد درباره سهم ایران در بازارهای جهانی نفت و میزان فروش آن نیز گفت: امکان دارد فروش نفت ایران از یک ونیم میلیون بشکه کمی افزایش یافته و چند صد هزار بشکه بیشتر شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر