يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 89398
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1402 00:47
مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: واحد‌های مجاز عرضه کننده شیرینی، آجیل و خشکبار موظف به ارائه صورتحساب معتبر هستند.
رضا زرین‌گل اعلام کرد که قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند.

به گزارش مهر، وی از ارسال نامه‌ای برای نظارت اتاق اصناف بر واحد‌های صنفی قنادی و خشکبار خبر داد و گفت: قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی مراتب را به اتحادیه صنف قنادان و یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

وی افزود: در آستانه خرید‌های نوروزی و به تبع آن افزایش تقاضای عمومی برای خرید انواع شیرینی و خشکبار توسط عموم مصرف کنندگان، سازمان حمایت طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحد‌های صنفی قنادی و خشکبار شد.

به گفته این مقام مسؤول واحد‌های مجاز عرضه کننده شیرینی، آجیل و خشکبار موظف به ارائه صورتحساب معتبر هستند. همچنین تمامی قنادی‌ها و فروشندگان خشکبار و آجیل ملزم به رعایت سود تعیین شده بوده و باید نسبت به نصب برچسب قیمت اقدام کنند.

زرین گل در این نامه خطاب به اتاق اصناف ایران اعلام کرده که برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و لزوم نظارت دقیق بر عملکرد واحد‌های توزیعی جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان، ضرورت دارد نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی شیرینی فروشی، آجیل و خشکبار در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گرفته و ضمن کنترل وزن جعبه‌های شیرینی و رعایت قیمت‌های ابلاغی اتحادیه‌ها از تخلفات ناشی از کم فروشی و گران‌فروشی در واحد‌های صنفی جلوگیری و نتیجه اهم اقدامات به این سازمان منعکس شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر