شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 89344
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1402 23:20
«در حال حاضر محصولاتی که را با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.»
مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه تکنولوژی درجه ٣ چینی و مسکن مهر ساز چینی خیانت بر مهندس ایرانی است، گفت: در حال حاضر محصولاتی که را با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.

به گزارش ایلنا، کامبیز یوسفی مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی صنعت ساختمان در نشست خبری با بیان اینکه ساختار معماری ایرانی با مصالح نوین در صنعت ساختمان باید احیا شود، اظهار داشت: در صنعت ساختمان با استفاده از مصالح نوین می‌توان کیفیت ساخت و ساز را بالا برد و همچنین طول عمر سازه را افزایش داد، از این رو پروژه‌های آینده پژوهی در صنعت ساختمان طرح شد.

وی ادامه داد: در پژوهش‌ها به مفهومی از مواد معدنی و خاک رسیدیم که و ترکیب آن با درصد خلوص مختلف از اکسید منیزیوم، سولفات منیزیوم و کلرید منیزیوم و با درصد‌ها و فرمول‌های شیمیایی خاص خود به ورق‌های اکسید منیزیوم در دنیا معروف هستند و به دانش و توان تولید این ورق‌ها در ایران دست یافتیم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی صنعت ساختمان (FIABCI) در ایران با بیان اینکه چین و آمریکا پیشتاز تولید این مصالح ساختمانی نوین در دنیا هستند، گفت: کارخانه ساخت این مصالح نوین را با مواد معدنی ایرانی در عمان راه‌اندازی کردیم و توانستیم بخشی از بازار را تصاحب کنیم و در حال حاضر محصولات نوین با مواد ایرانی، اما با برند اماراتی و عمان در منطقه منا توزیع می‌کنیم.

یوسفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این کارخانه با فناوری‌های نوین و با مواد معدنی ایرانی را در کشور ایران راه‌اندازی نکردید، اظهار داشت: دو دلیل مهم مانع از راه‌اندازی خط تولید مصالح جدید ساختمانی در ایران شد اول اینکه برای راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی نوین با موانع بزرگ و متعدد اداری مواجه بودیم به طوری که در امارات برای مجوز‌های لازم تنها ۶ روز فرایند‌ها طی شد در حالی که در ایران بعد از ۶ ماه هیچ پاسخی به درخواست‌های مجوز داده نشد و در هر اداره و سازمانی بر سر راه تولیدکنندگان مانع تراشی می‌کردند در حالی که در امارات و عمان به دنبال تسهیل فرآیند برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کارخانه‌های بودند و با معافیت‌های مالیاتی متعدد و بی شماری از تولیدکنندگان استقبال می‌کردند. دلیل دوم این بود که بازار مصرف ساختمان در ایران از لحاظ قیمتی پایدار نیست.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر محصولاتی که را با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی صنعت ساختمان (FIABCI) در ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساخت و ساز مسکن کشورمان به تکنولوژی چینی نیاز دارد، گفت: به تکنولوژی ناب چینی نیاز داریم، اما تکنولوژی درجه ٣ چینی و مسکن مهر ساز چینی خیانت بر مهندس ایرانی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر