يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 89305
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1402 13:42
فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد:

پوست سیاست‌ورزی ایران کنده شده!

«وضعیت مشارکت در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ باید آلارم‌های خطر را در ذهن مسوولان به صدا درآورد. اصلاح‌طلبان بیشتر از هر گروه دیگری از این فضا و این وضعیت ناراحت و ناخرسند هستند. جریانی که به دنبال فضای سیاسی و رقابتی است، هرگز از چنین شرایطی خشنود نمی‌شود.»
حسین نورانی نژاد در یادداشتی تحت عنوان «پوست سیاست کنده شد» در اعتماد نوشت: وضعیت مشارکت در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ باید آلارم‌های خطر را در ذهن مسوولان به صدا درآورد. اصلاح‌طلبان بیشتر از هر گروه دیگری از این فضا و این وضعیت ناراحت و ناخرسند هستند. جریانی که به دنبال فضای سیاسی و رقابتی است، هرگز از چنین شرایطی خشنود نمی‌شود. ادامه این روند منجر به ظهور رادیکالیسم در هر دو سو خواهد شد و تاب‌آوری جامعه را در برابر بحران‌ها و چالش‌ها کاهش می‌دهد.

ضمن اینکه تاب‌آوری نظام حکمرانی را نیز به شدت پایین می‌آورد. واکنش‌ها را هم در جامعه و هم از منظر حکومت تشدید کرده و امکان کنشگری نیرو‌های میانه را سلب می‌کند. در این وضعیت، حاکمیت به شکل پیکره‌ای در می‌آید که دیگر پوست ندارد. نیرو‌های میانه، احزاب و گروه‌های سیاسی برای حاکمیت به شکل پوست بدن هستند که به آن کمک می‌کنند در برابر حرارت‌ها، آسیب‌ها و ضربات بیرونی، بدن را محافظت کند.

امروز پوست سیاست‌ورزی در ایران زمین کنده شده و نظام حکمرانی باید بدون پوست در برابر فراز و نشیب‌ها و حرارت‌ها و ضربات خواسته و ناخواسته ایستادگی کند! این گونه است که سیستم در برابر سیل مطالبات جامعه، یکه و تنها باقی مانده و هر حرارت کوچکی، سوزش بسیاری ایجاد می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر