شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 89228
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1402 08:47
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
درگذشت امامی کاشانی
آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در منزل به علت  ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت.

نتایج آرای تهران در ۳۵۰۰ از ۵ هزار شعبه رای گیری
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه رای ۳۵۰۱ شعبه از ۵ هزار شعبه تهران خوانده شده است، نتایج آن را اعلام کرد. بر این اساس سیدمحمود نبویان با ۳۴۲۵۲۶ رای نفر اول، حمید رسائی با ۲۸۵۸۵۱ رای نفر دوم و امیرحسین ثابتی منفرد با ۲۷۷۸۸۵ رای نفر سوم شد. قالیباف هم چهارم است.

احتمالا انتخابات مجلس در تهران به دور دوم کشیده خواهد شد
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه «در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس همچنان باید منتظر باشیم؛ چراکه هنوز شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا فردا نیز به طول بیانجامد» از احتمال کشیده شدن انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه به دور دوم خبر داد. 

آپدیت برنامه «خدمات اتصال تطبیقی» (Adaptive Connectivity Services) نشان می‌دهد که احتمالاً گوگل آماده می‌شود تا قابلیت Satellite SOS یا «پیام اضطراری از طریق ماهواره» را به گوشی‌های پیکسل بیاورد.

آملی لاریجانی آخر شد و رأی نیاورد
خبرگزاری رسمی دولت خبر داد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مازندرانی از بین پنج نامزد به ترتیب آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی، آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله سید رحیم توکل و آیت‌الله سید صادق پیشنمازی را به عنوان نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.  آیت‌الله صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

جانشین مصباح یزدی به خبرگان رفت
نتایج رسمی انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری در تهران اعلام شد. ۵ نفر اول شامل محسن قمی، علیرضا اعرافی، حسینعلی سعدی، محمدعلی موحدی کرمانی و محمود رجبی رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی و جانشین مصباح یزدی هستند.

چهارشنبه سوری شروع نشده ۵ قربانی گرفت
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت ۵ نفر در آستانه مراسم چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۵ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه دچار قطع عضو شده‌اند.

محسن اسماعیلی و مصطفی پورمحمدی برای خبرگان رای نیاوردند
پس از اعلام نتایج انتخابات خبرگان مشخص شد که  محسن اسماعیلی و مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نتوانسته اند، آرای لازم برای ورود به خبرگان را به دست آورند.
جدیدترین تکنولوژی ریبن، سری ریورس یا معکوس

حسین مطهری بخشی از حکم مجازات شروین حاجی‌پور را گردن گرفت
 بعد از انتشارِ حکمِ محکومیت شروین حاجی‌پور، حسین، فرزند مجتبی مطهری و نوه شهید مرتضی مطهری در مورد بخشی از حکم وی نوشت:: «من کاری در برابر این حکم از دستم برنمی‌آید جز اینکه می‌توانم نوشتن خلاصه دو کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» اثر شهید مطهری و «زن در آئینه جلال و جمال» نوشته حضرت آیت‌الله جوادی آملی را برای آقای حاجی پور به عهده بگیرم تا روزی که خواندن کتاب شهید مطهری مجازات تلقی نشود.»

طراح قانون افزایش جمعیت، در اصفهان اول شد
نتایج انتخابات حوزه اصفهان اعلام شد. بر این اساس امیرحسین بانکی پور اول و عباس مقتدایی با ۱۱۸۹۶۰ رای دوم شد.

بیانیه باهنر پس از شکست در انتخابات
محمدرضا باهنر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان رقابت‌های انتخاباتی و پس از شکست در انتخابات کرماندر بیانیه‌ای از حضور مردم حوزه انتخابیه خود تشکر کرد و گفت: قصدم ادای دین به مردم شریف زادگاه عزیزم و افزودن درصدی به مشارکت در انتخابات و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب بود.

اعلان قرمز جهانی مالک "کوروش کمپانی" هنوز صادر نشده
تسنیم نوشت: بر اساس پیگیری‌ها تا به امروز ۶ اسفند ماه با وجود درخواست ایران هنوز "اینترپل جهانی" اعلان قرمز مالک فراری کوروش کمپانی را صادر نکرده است.

علم الهدی در خراسان رضوی سوم شد
احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، با ۶۹۱ هزار و ۵۶۸ رای نفر سوم انتخابات شد و به مجلس خبرگان رهبری راه یافت. سید احمد حسینی، عضو شورای نگهبان نیز نفر اول شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر