شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 89212
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1402 11:23
در حوزۀ انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو روح‌الله متفکرآزاد و مسعود پزشکیان راهیِ مجلس شدند.
نتایج قطعی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابی آذربایجان شرقی و نتایج اولیه حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام شد.

به گزارش برنا، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حوزه انتخابی اهر و هریس بیت الله عبداللهی، بستان آباد نوری قزلجه و بناب حجت الاسلام محمد باقری بنابی به مجلس راه یافتند.

تراب محمدی اظهار کرد: در حوزه انتخابی مرند و جلفا عزت الله حبیب زاده، سراب مجید نصیرپور، کلیبر بهنام رضوانی، مراغه و عجب شیر سید فرید موسوی، ملکان و لیلان زهرا خدادادی، ورزقان رضا علیزاده و حوزه انتخابی هشترود و چاراویماق رضا شهسواری به مجلس راه یافتند.

وی همچنین اعلام کرد: در شهرستان میانه نیز مریم عبدالهی به طور مستقیم راهی مجلس شد و مهدی اسماعیلی و سید مرتضی حسینی به دور دوم راه یافتند همچنین در حوزه انتخابیه شهرستان شبستر نیز محمود طاهری و حسین غیاثی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه شمارش آرا در تبریز ادامه دارد، افزود: تا کنون در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به ترتیب روح الله متفکر آزاد، مسعود پزشکیان، علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا منادی، رضا صدیقی، علی آجودان زاده، محمد حسین فرهنگی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، عباس رنجبر و احمد پورخردمند، صابر پرنیان و مسعود زین العابدین در رتبه‌های اول تا چهاردهم قرار دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازده اسفند ماه برگزار شد.

آذربایجان شرقی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان، سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفند ماه امسال هستند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند.

آذربایجان شرقی دارای پنج کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که ۶ نفر در این دوره از انتخابات حضور دارند.

سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای در ۱۳ حوزه انتخابه استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲ هزار ۴۹۳ شعبه اخذ رای، ثابت و ۷۳۹ شعبه نیز به صورت سیار است.

از این تعداد یک هزار و ۶۶۷ شعبه اخذ رأی شهری و یک هزار و ۵۶۵ شعبه اخذ رأی روستایی است.

یک شعبه اخذ رای هم برای اقلیت‌های دینی در تبریز در نظر گرفته شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر