شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 8916
تاریخ انتشار: 29 آذر 1392 17:08
 به گزارش راه مردم به نقل از فرارو، هر چقدر که دایی و بازیکنان پرسپولیس سعی می کنند آرامش را در زمین مسابقه حفظ کنند، بیرون از گود اتفاقات متعددی رخ می دهد.


سرخ های پایتخت که این روزها با ارائه بازی های منسجم به صدر جدول لیگ برتر تکیه زده اند، با خبرهای ضد و نقیضی درباره تغییر مدیر عامل این باشگاه مواجه شوند؛ شنیده می‌شود علی پروین قرار است جای رویانیان را در باشگاه بگیرد و شاید چند تغییر هم در هیئت مدیره رخ دهد. با این حال پروین این خبرها را تایید نکرده و رویانیان هم هنوز مانده که برود یا بماند.


سردار سرخ ها این روزها به شیوه همیشگی اش قهر «مصلحتی» کرده تا بتواند به نوعی تکلیف خودش را مهیا کند. در این بین هستند افرادی که مشکل را نه در سطح مدیر عامل بلکه در هئیت مدیره پرسپولیس می دانند؛ دکتر ابراهیم آشتیانی که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را هم در کارنامه دارد یکی از این افراد است.


او می گوید: «این روزها همه این موضوع را سیبل کرده اند که تا کی پرسپولیس باید از کیسه دولت بخورد. البته این نظر هم کاملا درست است. من 10، 15 سال است که این طرح را داده ام تا پرسپولیس از لحاظ اقتصادی خود کفا باشد. این مورد را به دولتی ها هم اعلام کرده ام و گفته ام 5 سال زمان نیاز است تا این تیم آهسته آهسته روی پای خودش بایستد و نیازی به دولت نداشته باشد».


آشتیانی در ادامه به برخی از راهکارهایش هم اشاره کرد: «من اتفاقا در همین جلسه هیئت مدیره شرکت کردم و طرح هایم را پیشنهاد دادم؛ به آنها گفتم ببینید ما بیش از 25 میلیون هوادار داریم؛ می توانیم این ها را بیمه کنیم و با شرکت های بیمه قرار داد ببندیم؛ بعد موضوع بیمارستان خصوصی را هم مطرح کردم و نظریاتم را هم گفتم. حتی بحث درباره حق پخش تلویزیونی را هم مطرح کردم که چطور باید از صدا و سیما حساب و کتاب پرسپولیس را گرفت و چندین و چند پیشنهاد دیگر هم دادم.»


البته ظاهرا هیچ کدام از این پیشنهادها عملی نشده و یکی از انتقادهایی که از آقای رویانیان هم می شود همین موضوع است: «مشکل آقای رویانیان در پرسپولیس تیم اقتصادی اشان است. من مخالف کارهایی که آقای رویانیان در پرسپولیس کرده نیستم. اتفاقا کارهای خوبی هم کرده اند مثل همین تاسیس دانشگاه پرسپولیس که خودم از نزدیک در جریان بوده ام. البته وعده‌هایی مثل بهبود شرایط تیم های پایه هم داده اند که عملی نشد. با این حال موضوع اینجاست که نمی شود صرف اینکه نفوذ داشته باشی از دولت بگیری و خرج تیم کنی تا امورات را رفع و رجوع کنی. ما پیشنهاد دادیم ولی متاسفانه هئیت مدیره گوش شنوایی نداشت.»


آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا موافق رفتن آقای رویانیان هستید یا نه گفت: «ببینید مشکل آقای رویانیان نیست؛ موضوع هیئت مدیره پرسپولیس است که هیچ کدام فوتبالی نیستند و متاسفانه از جایگاهشان برای رسیدن به اهداف عالی استفاده می کنند. ما بارها گفته ایم این کارها را به دلسوزها و پیشکسوتان پرسپولیس بسپارید تا این مشکلات پیش نیاید. همه می دانند که راه های درامد زایی برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس راحت تر از اینها است و صرفا مشاوره اقتصادی غلط دادن به آقای رویانیان نمی تواند مشکلات را برطرف کند.»


او ادامه داد: «باید گروه اقتصادی کارکشته ای در کمیته فنی حاضر باشند تا بر این مسائل نظارت کنند. متاسفانه همان طور که گفتم هیئت مدیره در این موارد مشکل زا هستند و مشکل اصلی هم همین است که فوتبالی نیستند. مثلا شما ببینید من به عنوان یک فردی که استاد دانشگاه هستم و دکترا دارم و بازوبند پرسپولیس را هم بر بازو بسته ام الان خانه نشینم. این در شرایطی است که رفتم و با این حال به نیت کمک پیشنهادهایی هم مطرح کردم که بی پاسخ ماند.»


ابراهیم آشتیانی البته هنوز هم از طرح هایی که در ذهن دارد صحبت می کند: «کمیته اقتصادی در بحث اسپانسر ضعیف عمل کرده و نتوانسته پول قابل توجهی به دست بیاورد. می شود راحت با 10، 12 هزار نفری که در تمرین حاضر می شوند اسپانسری هم برای محل تمرین دست و پا کرد. از طرفی من همین الان هم می گویم آکادمی پرسپولیس را به من بدهند تا در مدت 4 سال، 4 بازیکن از پرسپولیس ترانسفر کنم و درآمد زایی کنم. مگر زمان آقای عابدینی چطور پول به باشگاه تزریق می شد؟ علی دایی، کریم باقری، مهدوی کیا و یک بازیکن دیگر را ترانسفر کردند و 10 میلیارد تومان برای باشگاه درآمد زایی کردند. حالا سوال من اینجاست؛ آن پول ها چه شد؟ می خواهم بگویم اگر پیشکسوتان پرسپولیس در راس کار بودند این پول ها حیف و میل نمی‌شد و راه خرج کردن آنها در راه صلاح باشگاه را بهتر از آدم های غیر فوتبالی می دانستند. مدیرعامل باید کسی باشد که همه این فوت و فن ها را بلد باشد و این کارها البته از دست یک هیئت مدیره خوب هم بر می آید.»


آشتیانی در ادامه اشاره ای هم به بازی روز گذشته پرسپولیس برابر سایپا کرد و از ضعف مدافع های کناری این تیم گفت: « اول باید بگویم علی دایی با تزریق بازیکنان جوان به تیم دست به کار با اهمیتی زده و پرسپولیس واقعا پوست انداخته است. با این حال چیزی که در بازی برابر سایپا کار پرسپولیس را دشوار کرده بود این بود که دفاع های کناری در حمله شرکت نمی کردند و این موضوع باعث شده بود تا سایپا در نیمه اول بالاتر از حد تصور کار کند. دیگر در فوتبال مدرن محلی برای این کار نیست که مدافعین کناری سرجایشان بمانند و در حمله شرکت نکنند. آنها باید بیایند و به بازیکنان هجومی این تیم کمک کنند. کاری که متاسفانه در این تیم دیده نشد و نمی دانم راه حلی برای این مشکل پیدا می کنند یا نه.»


صحبت درباره خط میانی جوان پرسپولیس هم دیگر موردی بود که آشتیانی به آن پرداخت: «پرسپولیس با هافبک های جوانی که به خدمت گرفته کار را در میانه میدان کمی بهتر کرده ولی هنوز مشکل این تیم نداشتن یک هافبک بازیساز است که در این مورد هم امیدوارم به زودی مشکلات برطرف شود. البته این تیم نیاز به یک مدافع وسط خوب و یک مهاجم کارکشته هم دارد؛ مدافع برای اینکه اگر یکی از این دو مدافع اصلی مصدوم شد جایگزین خوبی داشته باشد. درباره مهاجم هم من نوروزی بازیکن تیم نفت تهران را پیشنهاد دادم که متاسفانه نمی دانم چه شد که این بازیکن به پرسپولیس نیامد.»


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر